Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9786254069024
13331434
Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi
Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi
196.00
Bu kitap yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanında uzmanlaşmış bir bilim insanı grubunun eseridir. Kitabın özgün yanlarından birisi budur. Alanın neredeyse tüm yönleriyle kavranmasını sağlayacak bir içeriğe sahiptir. İçeriğin herkes tarafından anlaşılabilir olması için anlatıma büyük bir özen gösterilmiştir.
Son yıllarda yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanının temel kavramlarının yanlış anlamlar yüklenerek kullanılmasında bir yaygınlaşma gözlenmektedir. Bu kitabın; yanlış anlamlandırmanın, kavramları çarpıtarak kullanmanın önüne geçmekte etkili olması umulmakta ve dilenmektedir.
Kitap, üç kesimden ve toplam ondört bölümden oluşmaktadır. Birinci kesimde, alanın temel kavramları; yaşamboyu öğrenme, yaşamgenişliğinde öğrenme, yetişkin, yetişkin eğitimi, örgün yetişkin eğitimi (formal adult education), yaygın eğitim (non-formal adult education), sargın öğrenme (informal learning) vb. kavramların genişçe bir tanımı yapılmış; yetişkinlerin öğrenmesini etkileyen gelişim özellikleri üzerinde durulmuştur. Alanın diğer kavramları, kitabın diğer kesimlerinde, yeri geldiğinde tanımlanıp açıklanmıştır.
Yetişkin eğitimi, ulusal eğitim amaçlarına aykırı olmamak koşuluyla, akla gelebilecek her konuyu kapsayacak bir genişliğe sahiptir. Bu geniş kapsam geleneksel olarak beş uygulama alanına ayrılır: Başta okuma-yazma eğitimi olmak üzere tamamlama eğitimi, mesleki yetişkin eğitimi, yurttaşlık (demokrasi) eğitimi, serbest zaman eğitimi, sağlık eğitimi. Toplam yedi bölümden oluşan ikinci kesimde, bu uygulama alanları tanıtılmış; Türkiye'deki ve dünyadaki yetişkin eğitimi uygulamalarının geçmişi ve bugünü örnekler verilerek açıklanmıştır.
Kitabın üçüncü kesimi, her biri geniş kapsamlı ayrı birer kitapta ele alınması gereken dört yetişkin öğrenme kuramını -andragoji, dönüştürücü öğrenme, biyografik öğrenme ve sargın öğrenme- önemli hiçbir boyutunu dışta tutmadan, özlü biçimde açıklamaktadır. Bunlardan biyografik öğrenme ve sargın öğrenme bölümleri, Türkçe alanyazında konuyu bu kapsamda ele alan ilk yayın olma özelliğine sahiptir.
Kitabın dördüncü kesimi ise dünyada ve Türkiye'de yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitiminin bugüne kadarki gelişimine yön veren on üç öncü yetişkin eğitimcinin yaşam öykülerine ve alana katkılarına ayrılmıştır.
  • Açıklama
    • Bu kitap yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanında uzmanlaşmış bir bilim insanı grubunun eseridir. Kitabın özgün yanlarından birisi budur. Alanın neredeyse tüm yönleriyle kavranmasını sağlayacak bir içeriğe sahiptir. İçeriğin herkes tarafından anlaşılabilir olması için anlatıma büyük bir özen gösterilmiştir.
      Son yıllarda yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanının temel kavramlarının yanlış anlamlar yüklenerek kullanılmasında bir yaygınlaşma gözlenmektedir. Bu kitabın; yanlış anlamlandırmanın, kavramları çarpıtarak kullanmanın önüne geçmekte etkili olması umulmakta ve dilenmektedir.
      Kitap, üç kesimden ve toplam ondört bölümden oluşmaktadır. Birinci kesimde, alanın temel kavramları; yaşamboyu öğrenme, yaşamgenişliğinde öğrenme, yetişkin, yetişkin eğitimi, örgün yetişkin eğitimi (formal adult education), yaygın eğitim (non-formal adult education), sargın öğrenme (informal learning) vb. kavramların genişçe bir tanımı yapılmış; yetişkinlerin öğrenmesini etkileyen gelişim özellikleri üzerinde durulmuştur. Alanın diğer kavramları, kitabın diğer kesimlerinde, yeri geldiğinde tanımlanıp açıklanmıştır.
      Yetişkin eğitimi, ulusal eğitim amaçlarına aykırı olmamak koşuluyla, akla gelebilecek her konuyu kapsayacak bir genişliğe sahiptir. Bu geniş kapsam geleneksel olarak beş uygulama alanına ayrılır: Başta okuma-yazma eğitimi olmak üzere tamamlama eğitimi, mesleki yetişkin eğitimi, yurttaşlık (demokrasi) eğitimi, serbest zaman eğitimi, sağlık eğitimi. Toplam yedi bölümden oluşan ikinci kesimde, bu uygulama alanları tanıtılmış; Türkiye'deki ve dünyadaki yetişkin eğitimi uygulamalarının geçmişi ve bugünü örnekler verilerek açıklanmıştır.
      Kitabın üçüncü kesimi, her biri geniş kapsamlı ayrı birer kitapta ele alınması gereken dört yetişkin öğrenme kuramını -andragoji, dönüştürücü öğrenme, biyografik öğrenme ve sargın öğrenme- önemli hiçbir boyutunu dışta tutmadan, özlü biçimde açıklamaktadır. Bunlardan biyografik öğrenme ve sargın öğrenme bölümleri, Türkçe alanyazında konuyu bu kapsamda ele alan ilk yayın olma özelliğine sahiptir.
      Kitabın dördüncü kesimi ise dünyada ve Türkiye'de yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitiminin bugüne kadarki gelişimine yön veren on üç öncü yetişkin eğitimcinin yaşam öykülerine ve alana katkılarına ayrılmıştır.
      Stok Kodu
      :
      9786254069024
      Boyut
      :
      16x23,5
      Sayfa Sayısı
      :
      298
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Aralık, 2020
      Editör/Hazırlayan/E.Geçen
      :
      Rıfat Miser
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat