Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9786051702834
13676848
Sosyal Bilgiler Eğitimine Giriş
Sosyal Bilgiler Eğitimine Giriş
225.00
21. yüzyılda öğretmen ve öğretici olmak, birçok konuda farkındalık ve yetkinliği gerektirmektedir. Bu gereksinimlerden biri de şüphesiz dijital yetkinliktir. Öyle ki dijital yetkinlik sadece öğretmen ve öğreticilerden beklenen bir beceri olmayıp çocuk, genç, yaşlı toplumun büyük bir kesiminin bilmesi gereken bir beceri haline gelmiştir. Nitekim COVID 19 pandemisi ile dünyada adeta “dijital bir devrim” yaşanmış olup, insanların bu bağlamda dijital beceri ve yetkinliklere olan ihtiyacı da artmıştır. Zira pandemi sürecinde yaşanan izolasyon sürecinde insanlar eğitim, sağlık, bankacılık, ticaret vb. birçok günlük rutini dijital mecralardan yürütmek zorunda kalmıştır. Ancak dijital dünyanın bazı göçmenleri çok kısa zaman zarfında sadece yüzeysel ve günü kurtarabilecek seviyede dijital bilgi ve beceri edinebildiler. Oysa dünyadaki “dijitalleşme fenomeni” göz önünde bulundurulduğunda bu süreçlerde yaşanan sorunlara daha köklü çözümlerin üretilmesi elzem hale gelmiştir. Özellikle 21. yüzyılda yetişecek bireylerin internet teknolojileri bağlamında; web araçları, sosyal medya araçları vb. dijital platformları yetkin bir şekilde kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu yüzden eğitim kurumlarının dijital bir dönüşüm geçirerek gerek program ve gerekse uygulamalar konusunda yeniden düzenlemelere gitmeleri önem arz etmektedir. Ancak yapılan düzenlemelerin etkililiğinin eğitim öğretim sürecinin en önemli mihenk taşları olan öğretmenlerin dijital yetkinlikleri ile yakından ilişkili olduğu aşikârdır. Bu kitapta akademisyen, öğretmen, öğretmen adayı, öğrenci ve web teknolojilerini aktif bir şekilde kullanmak isteyen herkes için; dijital hikâye araçları (Storyjumper, Powtoon), dijital değerlendirme ve oyun araçları (Kahoot, Quizziz), dijital çizgi karikatür araçları (Pixton, Make Beliefs Comix), dijital animasyon araçları (Vyond, Animaker), dijital zihin haritalama araçları (Mindomo, Wisemapping) ve dijital kelime bulutu araçlarının (Wordart) özellikleri ile adım adım kullanma basamakları yer almaktadır. Dolayısıyla yazılan bu eser ile okuyucuların 21. yüzyılın önemli gereksinimlerinden olan dijital yetkinlik becerilerini geliştirmeleri ümit edilmektedir.
  • Açıklama
    • 21. yüzyılda öğretmen ve öğretici olmak, birçok konuda farkındalık ve yetkinliği gerektirmektedir. Bu gereksinimlerden biri de şüphesiz dijital yetkinliktir. Öyle ki dijital yetkinlik sadece öğretmen ve öğreticilerden beklenen bir beceri olmayıp çocuk, genç, yaşlı toplumun büyük bir kesiminin bilmesi gereken bir beceri haline gelmiştir. Nitekim COVID 19 pandemisi ile dünyada adeta “dijital bir devrim” yaşanmış olup, insanların bu bağlamda dijital beceri ve yetkinliklere olan ihtiyacı da artmıştır. Zira pandemi sürecinde yaşanan izolasyon sürecinde insanlar eğitim, sağlık, bankacılık, ticaret vb. birçok günlük rutini dijital mecralardan yürütmek zorunda kalmıştır. Ancak dijital dünyanın bazı göçmenleri çok kısa zaman zarfında sadece yüzeysel ve günü kurtarabilecek seviyede dijital bilgi ve beceri edinebildiler. Oysa dünyadaki “dijitalleşme fenomeni” göz önünde bulundurulduğunda bu süreçlerde yaşanan sorunlara daha köklü çözümlerin üretilmesi elzem hale gelmiştir. Özellikle 21. yüzyılda yetişecek bireylerin internet teknolojileri bağlamında; web araçları, sosyal medya araçları vb. dijital platformları yetkin bir şekilde kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu yüzden eğitim kurumlarının dijital bir dönüşüm geçirerek gerek program ve gerekse uygulamalar konusunda yeniden düzenlemelere gitmeleri önem arz etmektedir. Ancak yapılan düzenlemelerin etkililiğinin eğitim öğretim sürecinin en önemli mihenk taşları olan öğretmenlerin dijital yetkinlikleri ile yakından ilişkili olduğu aşikârdır. Bu kitapta akademisyen, öğretmen, öğretmen adayı, öğrenci ve web teknolojilerini aktif bir şekilde kullanmak isteyen herkes için; dijital hikâye araçları (Storyjumper, Powtoon), dijital değerlendirme ve oyun araçları (Kahoot, Quizziz), dijital çizgi karikatür araçları (Pixton, Make Beliefs Comix), dijital animasyon araçları (Vyond, Animaker), dijital zihin haritalama araçları (Mindomo, Wisemapping) ve dijital kelime bulutu araçlarının (Wordart) özellikleri ile adım adım kullanma basamakları yer almaktadır. Dolayısıyla yazılan bu eser ile okuyucuların 21. yüzyılın önemli gereksinimlerinden olan dijital yetkinlik becerilerini geliştirmeleri ümit edilmektedir.
      Stok Kodu
      :
      9786051702834
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      320
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2022-02-22
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat