Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma Firdevs Güneş

Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma

Liste Fiyatı : 28,00 TL
9789944771504
13674572
Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma
Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma
28.00
Yapılandırıcı yaklaşımla birlikte günümüzdeki araştırmalar, okumu yazma öğretimine seslerle başlanmasını, seslerle harfler arasında ilişkiler kurmasını vebitişik eğik yazıyı gündeme getirmiştir. Buradan hareketle Amerika ve Avrupa'daki gelişmiş ülkeler okuma yazma öğretimine seslerle ve bitişik eğik yazıyla başlamaktadır.
Bu kitapta, öğrencinin düşünme, anlama, sorgulama, analiz-sentez yapma, vb. zihinsel becerileri ile dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ses bilinci, yazı bilinci, alfabetik ilişkileri keşfetme, yapılandırma, kelime tanıma, zihinsel sözlüğü geliştirme, akıcı okuma, anlama ve kendisini ifade becerileri ön plana alınmıştır. Böylece ilk okuma yazma öğretim süreci daha sistemli ve bilimsel bir yapıya kavuşmuştur. Bu anlayıştan hareketle, dünyamız ve ülkemizdeki gelişmeler, “Ses Temelli Cümle Yöntemi”nin bilimsel temelleri ve uygulanması ele alınmıştır.
Kitap, konunun araştırmacılarına, öğrencilere ve akademisyenlere, rehber niteliğinde bir çalışma olarak nitelendirilmektedir.

İÇİNDEKİLER
BÖLÜM I GÜNÜMÜZDEKİ GELİŞMELER
Çocuk Gelişimi Araştırmaları
Eğitim Alanındaki Gelişmeler

BÖLÜM II TANIMLAR VE KAVRAMLAR
Kavramsal Gelişmeler
Okuma –Yazma Süreçleri

BÖLÜM III YAKLAŞIM VE MODELLER
Eğitim Yaklaşımları
Okuma –Yazma Öğretim Teorileri
Okuma-Yazma Öğretim Modelleri

BÖLÜM IV ÖĞRENME ALANLARI
İlgili Araştırmalar
Öğrenme Alanı: Dinleme Ve Konuşma
Öğrenme Alanı: Görsel Okuma Ve Sunu

BÖLÜM V ÖĞRENME ALANI: OKUMA
Ses Bilinci
Alfabetik İlişkileri Keşfetme
Kelime Tanıma Ve Zihinsel Sözlük Geliştirme
Akıcı Okuma

BÖLÜM VI ÖĞRENME ALANI: YAZMA
Yazı Bilinci
Alfabetik İlkeleri Yapılandırma
Kelime Yazma Ve Zihinsel Sözlükten Yararlanma
Akıcı Yazma

BÖLÜM VII ANLAMA SÜREÇLERİ VE MODELLERİ
Anlama
Anlama Modelleri
Anlama Süreçleri
Anlama Becerilerini Geliştirme
Anlama Etkinlikleri

BÖLÜM VIII OKUMA VE YAZMA TÜRLERİ
Okuma Türleri
Yazı Türleri

BÖLÜM IX YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yöntemlerin Gelişimi
Yöntem Araştırmaları
Okuma-Yazma Öğretim Yöntemleri

BÖLÜM X KİTAP VE ARAÇ-GEREÇLER
Okuma-Yazma Öğretim Kitabı
Etkinlik Kitabı
Diğer Araç Ve Gereçler

BÖLÜM XI PROGRAM VE PLÂNLAMA
Ses Temelli Cümle Yöntemi
Plânlama

BÖLÜM XII OKUMA-YAZMA ÖĞRETİM SÜRECİ
Okuma-Yazmaya Hazırlık
Okumaya Hazırlık
Yazmaya Hazırlık
Değerlendirme

BÖLÜM XIII OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME
Sesleri Kazandırma
Harfleri Yazma
Hecelere Ulaşma
Kelimelere Ulaşma
Cümleler Oluşturma
Metin Oluşturma Ve Anlama
Okur-Yazarlığa Ulaşma
Örnek Uygulamalar

BÖLÜM XIV ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Ve Değerlendirme
Değerlendirme Aşamaları
Değerlendirme Soruları
Değerlendirme Türleri

BÖLÜM XV OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME
Okuma-Yazma Düzeyleri
Okuma –Yazma Becerilerinin Gelişimi
Akıcı Okuma Becerilerini Geliştirme
Akıcı Yazma Becerilerini Geliştirme


  • Açıklama
    • Yapılandırıcı yaklaşımla birlikte günümüzdeki araştırmalar, okumu yazma öğretimine seslerle başlanmasını, seslerle harfler arasında ilişkiler kurmasını vebitişik eğik yazıyı gündeme getirmiştir. Buradan hareketle Amerika ve Avrupa'daki gelişmiş ülkeler okuma yazma öğretimine seslerle ve bitişik eğik yazıyla başlamaktadır.
      Bu kitapta, öğrencinin düşünme, anlama, sorgulama, analiz-sentez yapma, vb. zihinsel becerileri ile dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ses bilinci, yazı bilinci, alfabetik ilişkileri keşfetme, yapılandırma, kelime tanıma, zihinsel sözlüğü geliştirme, akıcı okuma, anlama ve kendisini ifade becerileri ön plana alınmıştır. Böylece ilk okuma yazma öğretim süreci daha sistemli ve bilimsel bir yapıya kavuşmuştur. Bu anlayıştan hareketle, dünyamız ve ülkemizdeki gelişmeler, “Ses Temelli Cümle Yöntemi”nin bilimsel temelleri ve uygulanması ele alınmıştır.
      Kitap, konunun araştırmacılarına, öğrencilere ve akademisyenlere, rehber niteliğinde bir çalışma olarak nitelendirilmektedir.

      İÇİNDEKİLER
      BÖLÜM I GÜNÜMÜZDEKİ GELİŞMELER
      Çocuk Gelişimi Araştırmaları
      Eğitim Alanındaki Gelişmeler

      BÖLÜM II TANIMLAR VE KAVRAMLAR
      Kavramsal Gelişmeler
      Okuma –Yazma Süreçleri

      BÖLÜM III YAKLAŞIM VE MODELLER
      Eğitim Yaklaşımları
      Okuma –Yazma Öğretim Teorileri
      Okuma-Yazma Öğretim Modelleri

      BÖLÜM IV ÖĞRENME ALANLARI
      İlgili Araştırmalar
      Öğrenme Alanı: Dinleme Ve Konuşma
      Öğrenme Alanı: Görsel Okuma Ve Sunu

      BÖLÜM V ÖĞRENME ALANI: OKUMA
      Ses Bilinci
      Alfabetik İlişkileri Keşfetme
      Kelime Tanıma Ve Zihinsel Sözlük Geliştirme
      Akıcı Okuma

      BÖLÜM VI ÖĞRENME ALANI: YAZMA
      Yazı Bilinci
      Alfabetik İlkeleri Yapılandırma
      Kelime Yazma Ve Zihinsel Sözlükten Yararlanma
      Akıcı Yazma

      BÖLÜM VII ANLAMA SÜREÇLERİ VE MODELLERİ
      Anlama
      Anlama Modelleri
      Anlama Süreçleri
      Anlama Becerilerini Geliştirme
      Anlama Etkinlikleri

      BÖLÜM VIII OKUMA VE YAZMA TÜRLERİ
      Okuma Türleri
      Yazı Türleri

      BÖLÜM IX YÖNTEM VE TEKNİKLER
      Yöntemlerin Gelişimi
      Yöntem Araştırmaları
      Okuma-Yazma Öğretim Yöntemleri

      BÖLÜM X KİTAP VE ARAÇ-GEREÇLER
      Okuma-Yazma Öğretim Kitabı
      Etkinlik Kitabı
      Diğer Araç Ve Gereçler

      BÖLÜM XI PROGRAM VE PLÂNLAMA
      Ses Temelli Cümle Yöntemi
      Plânlama

      BÖLÜM XII OKUMA-YAZMA ÖĞRETİM SÜRECİ
      Okuma-Yazmaya Hazırlık
      Okumaya Hazırlık
      Yazmaya Hazırlık
      Değerlendirme

      BÖLÜM XIII OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME
      Sesleri Kazandırma
      Harfleri Yazma
      Hecelere Ulaşma
      Kelimelere Ulaşma
      Cümleler Oluşturma
      Metin Oluşturma Ve Anlama
      Okur-Yazarlığa Ulaşma
      Örnek Uygulamalar

      BÖLÜM XIV ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
      Ölçme Ve Değerlendirme
      Değerlendirme Aşamaları
      Değerlendirme Soruları
      Değerlendirme Türleri

      BÖLÜM XV OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME
      Okuma-Yazma Düzeyleri
      Okuma –Yazma Becerilerinin Gelişimi
      Akıcı Okuma Becerilerini Geliştirme
      Akıcı Yazma Becerilerini Geliştirme


      Stok Kodu
      :
      9789944771504
      Boyut
      :
      16x23,5
      Sayfa Sayısı
      :
      300
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Şubat, 2007
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat