Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9786053951834
13674581
Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma
Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma
28.00
Bilgiye ulaşmanın ve bilgileri güncellemenin çeşitli yolları vardır. Ancak en üstün bilgi alma okuma yoluyla olmaktadır. Okuma aynı zamanda bireyin dil, zihinsel ve sosyal becerilerini geliştirme aracıdır. Okuma yoluyla birey etkili iletişim kurma, bilinçli karar verme ve öğrenmeyi sürdürme becerilerini de geliştirmektedir. Bu nedenle hızlı okumanın önemi giderek artmaktadır. Orta düzeyde bir okuyucu saatte 27 000 kelime okurken hızlı okuyucu saatte 71 000 kelime okuyabilmektedir.
Hızlı okuma, görme çabukluğu (okuma hızı), anlama ve zihinde yapılandırma olarak üç alana ayrılır. Hız birinci adımdır. Hız, bir metnin sonuna ulaşma süresini değil, bir metinden bilgileri alma süresini anlatır. Anlama ikinci adımdır. Anlama, okuma sürecinde "toplanan bilgilerin işlenmesi" olarak alınmaktadır. Üçüncü adım ise anlamı yapılandırmadır. Kitapta okuma, anlama, anlamı yapılandırma hızı ile düzeyini geliştirmeye yönelik beceri, yöntem ve teknikler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca tam okuma, seçmeli okuma ve ekran okumaya da yer verilmektedir

İÇİNDEKİLER

BÖLÜM I GÜNÜMÜZDEKİ GELİŞMELER
Kavramsal Gelişmeler
Uygulamadaki Gelişmeler

BÖLÜM II YAKLAŞIM VE MODELLER
Hızlı Okuma Yaklaşımları
Hızlı Okuma Modelleri

BÖLÜM III OKUMA ORTAMINI DÜZENLEME
Okuma Ortamını Hazırlama
Okumaya Hazırlanma

BÖLÜM IV OKUMA DÜZEYİNİ BELİRLEME
Okuma Hızını Belirleme
Anlama Düzeyini Belirleme
İlk Değerlendirme

BÖLÜM V GÖRME ÇABUKLUĞU
Gözün İşlevleri Ve Hareketleri
Gözü Etkili Ve Verimli Kullanma
Görme Çabukluğunu Geliştirme

BÖLÜM VI KELİME TANIMA VE ZİHİNSEL SÖZLÜK
Kelime Tanıma Ve Önemi
Kelime Tanıma Modelleri
Zihinsel Sözlük Geliştirme
Kelime Tanıma Becerilerini Geliştirme

BÖLÜM VII GÖRME YELPAZESİNİ GENİŞLETME
Görme Yelpazesi Ve Önemi
Görme Yelpazesini Genişletme
Yatay Görme Yelpazesini Genişletme
Dikey Görme Yelpazesini Genişletme

BÖLÜM VIII HIZ KAZANMA VE GERİ DÖNÜŞLERİ ÖNLEME
Hız Kazanma
Hız Kazanma Çalışmaları
Geri Dönüşleri Önleme

Bölüm Ix Anlama Becerilerini Geliştirme
Anlama Ve Öğretimi
Anlama Modelleri
Anlama Süreçleri Ve Teknikleri
Anlama Düzeyleri
Çeşitli Anlama Teknikleri

BÖLÜM X ANLAMI YAPILANDIRMA
Anlamı Yapılandırma
Anlamı Yapılandırma Aşamaları
Çeşitli Teknikler

BÖLÜM XI TAM OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tam Okuma Ve Önemi
Tam Okumada Göz Ve Zihin
Tam Okuma Yönteminin Aşamaları
Tam Okuma Teknikleri

BÖLÜM XII SEÇMELİ OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Seçmeli Okuma
Seçmeli Okumada Göz Ve Zihin
Seçmeli Okuma Yöntemi
Seçmeli Okuma Teknikleri

BÖLÜM XIII KAYMAĞINI ALMA TEKNİĞİ
Kaymağını Alma Tekniği Ve Önemi
Kaymağını Alma Tekniğini Uygulama
Uygulama Önerileri

BÖLÜM XIV YERİNİ BULMA TEKNİĞİ
Yerini Bulma Tekniği Ve Önemi
Yerini Bulma Tekniğini Uygulama
Bilgilerin Yerini Arama Teknikleri

BÖLÜM XV EKRAN OKUMA
Ekran Okuma Ve Önemi
Ekran Okumanın Özellikleri
Ekranda Okunabilirlik
Uygulama Önerileri

BÖLÜM XVI SONUÇ VE ÖNERİLER
DEĞERLENDİRME
ÖNERİLER

  • Açıklama
    • Bilgiye ulaşmanın ve bilgileri güncellemenin çeşitli yolları vardır. Ancak en üstün bilgi alma okuma yoluyla olmaktadır. Okuma aynı zamanda bireyin dil, zihinsel ve sosyal becerilerini geliştirme aracıdır. Okuma yoluyla birey etkili iletişim kurma, bilinçli karar verme ve öğrenmeyi sürdürme becerilerini de geliştirmektedir. Bu nedenle hızlı okumanın önemi giderek artmaktadır. Orta düzeyde bir okuyucu saatte 27 000 kelime okurken hızlı okuyucu saatte 71 000 kelime okuyabilmektedir.
      Hızlı okuma, görme çabukluğu (okuma hızı), anlama ve zihinde yapılandırma olarak üç alana ayrılır. Hız birinci adımdır. Hız, bir metnin sonuna ulaşma süresini değil, bir metinden bilgileri alma süresini anlatır. Anlama ikinci adımdır. Anlama, okuma sürecinde "toplanan bilgilerin işlenmesi" olarak alınmaktadır. Üçüncü adım ise anlamı yapılandırmadır. Kitapta okuma, anlama, anlamı yapılandırma hızı ile düzeyini geliştirmeye yönelik beceri, yöntem ve teknikler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca tam okuma, seçmeli okuma ve ekran okumaya da yer verilmektedir

      İÇİNDEKİLER

      BÖLÜM I GÜNÜMÜZDEKİ GELİŞMELER
      Kavramsal Gelişmeler
      Uygulamadaki Gelişmeler

      BÖLÜM II YAKLAŞIM VE MODELLER
      Hızlı Okuma Yaklaşımları
      Hızlı Okuma Modelleri

      BÖLÜM III OKUMA ORTAMINI DÜZENLEME
      Okuma Ortamını Hazırlama
      Okumaya Hazırlanma

      BÖLÜM IV OKUMA DÜZEYİNİ BELİRLEME
      Okuma Hızını Belirleme
      Anlama Düzeyini Belirleme
      İlk Değerlendirme

      BÖLÜM V GÖRME ÇABUKLUĞU
      Gözün İşlevleri Ve Hareketleri
      Gözü Etkili Ve Verimli Kullanma
      Görme Çabukluğunu Geliştirme

      BÖLÜM VI KELİME TANIMA VE ZİHİNSEL SÖZLÜK
      Kelime Tanıma Ve Önemi
      Kelime Tanıma Modelleri
      Zihinsel Sözlük Geliştirme
      Kelime Tanıma Becerilerini Geliştirme

      BÖLÜM VII GÖRME YELPAZESİNİ GENİŞLETME
      Görme Yelpazesi Ve Önemi
      Görme Yelpazesini Genişletme
      Yatay Görme Yelpazesini Genişletme
      Dikey Görme Yelpazesini Genişletme

      BÖLÜM VIII HIZ KAZANMA VE GERİ DÖNÜŞLERİ ÖNLEME
      Hız Kazanma
      Hız Kazanma Çalışmaları
      Geri Dönüşleri Önleme

      Bölüm Ix Anlama Becerilerini Geliştirme
      Anlama Ve Öğretimi
      Anlama Modelleri
      Anlama Süreçleri Ve Teknikleri
      Anlama Düzeyleri
      Çeşitli Anlama Teknikleri

      BÖLÜM X ANLAMI YAPILANDIRMA
      Anlamı Yapılandırma
      Anlamı Yapılandırma Aşamaları
      Çeşitli Teknikler

      BÖLÜM XI TAM OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      Tam Okuma Ve Önemi
      Tam Okumada Göz Ve Zihin
      Tam Okuma Yönteminin Aşamaları
      Tam Okuma Teknikleri

      BÖLÜM XII SEÇMELİ OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      Seçmeli Okuma
      Seçmeli Okumada Göz Ve Zihin
      Seçmeli Okuma Yöntemi
      Seçmeli Okuma Teknikleri

      BÖLÜM XIII KAYMAĞINI ALMA TEKNİĞİ
      Kaymağını Alma Tekniği Ve Önemi
      Kaymağını Alma Tekniğini Uygulama
      Uygulama Önerileri

      BÖLÜM XIV YERİNİ BULMA TEKNİĞİ
      Yerini Bulma Tekniği Ve Önemi
      Yerini Bulma Tekniğini Uygulama
      Bilgilerin Yerini Arama Teknikleri

      BÖLÜM XV EKRAN OKUMA
      Ekran Okuma Ve Önemi
      Ekran Okumanın Özellikleri
      Ekranda Okunabilirlik
      Uygulama Önerileri

      BÖLÜM XVI SONUÇ VE ÖNERİLER
      DEĞERLENDİRME
      ÖNERİLER

      Stok Kodu
      :
      9786053951834
      Boyut
      :
      16x23,5
      Sayfa Sayısı
      :
      339
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Şubat, 2009
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat