9786053951834
13674581
https://www.eren.com.tr/kitap/hizli-okuma-ve-anlami-yapilandirma-p13674581.html
Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma
28.00
Bilgiye ulaşmanın ve bilgileri güncellemenin çeşitli yolları vardır. Ancak en üstün bilgi alma okuma yoluyla olmaktadır. Okuma aynı zamanda bireyin dil, zihinsel ve sosyal becerilerini geliştirme aracıdır. Okuma yoluyla birey etkili iletişim kurma, bilinçli karar verme ve öğrenmeyi sürdürme becerilerini de geliştirmektedir. Bu nedenle hızlı okumanın önemi giderek artmaktadır. Orta düzeyde bir okuyucu saatte 27 000 kelime okurken hızlı okuyucu saatte 71 000 kelime okuyabilmektedir.
Hızlı okuma, görme çabukluğu (okuma hızı), anlama ve zihinde yapılandırma olarak üç alana ayrılır. Hız birinci adımdır. Hız, bir metnin sonuna ulaşma süresini değil, bir metinden bilgileri alma süresini anlatır. Anlama ikinci adımdır. Anlama, okuma sürecinde "toplanan bilgilerin işlenmesi" olarak alınmaktadır. Üçüncü adım ise anlamı yapılandırmadır. Kitapta okuma, anlama, anlamı yapılandırma hızı ile düzeyini geliştirmeye yönelik beceri, yöntem ve teknikler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca tam okuma, seçmeli okuma ve ekran okumaya da yer verilmektedir
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM I GÜNÜMÜZDEKİ GELİŞMELER
Kavramsal Gelişmeler
Uygulamadaki Gelişmeler
BÖLÜM II YAKLAŞIM VE MODELLER
Hızlı Okuma Yaklaşımları
Hızlı Okuma Modelleri
BÖLÜM III OKUMA ORTAMINI DÜZENLEME
Okuma Ortamını Hazırlama
Okumaya Hazırlanma
BÖLÜM IV OKUMA DÜZEYİNİ BELİRLEME
Okuma Hızını Belirleme
Anlama Düzeyini Belirleme
İlk Değerlendirme
BÖLÜM V GÖRME ÇABUKLUĞU
Gözün İşlevleri Ve Hareketleri
Gözü Etkili Ve Verimli Kullanma
Görme Çabukluğunu Geliştirme
BÖLÜM VI KELİME TANIMA VE ZİHİNSEL SÖZLÜK
Kelime Tanıma Ve Önemi
Kelime Tanıma Modelleri
Zihinsel Sözlük Geliştirme
Kelime Tanıma Becerilerini Geliştirme
BÖLÜM VII GÖRME YELPAZESİNİ GENİŞLETME
Görme Yelpazesi Ve Önemi
Görme Yelpazesini Genişletme
Yatay Görme Yelpazesini Genişletme
Dikey Görme Yelpazesini Genişletme
BÖLÜM VIII HIZ KAZANMA VE GERİ DÖNÜŞLERİ ÖNLEME
Hız Kazanma
Hız Kazanma Çalışmaları
Geri Dönüşleri Önleme
Bölüm Ix Anlama Becerilerini Geliştirme
Anlama Ve Öğretimi
Anlama Modelleri
Anlama Süreçleri Ve Teknikleri
Anlama Düzeyleri
Çeşitli Anlama Teknikleri
BÖLÜM X ANLAMI YAPILANDIRMA
Anlamı Yapılandırma
Anlamı Yapılandırma Aşamaları
Çeşitli Teknikler
BÖLÜM XI TAM OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tam Okuma Ve Önemi
Tam Okumada Göz Ve Zihin
Tam Okuma Yönteminin Aşamaları
Tam Okuma Teknikleri
BÖLÜM XII SEÇMELİ OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Seçmeli Okuma
Seçmeli Okumada Göz Ve Zihin
Seçmeli Okuma Yöntemi
Seçmeli Okuma Teknikleri
BÖLÜM XIII KAYMAĞINI ALMA TEKNİĞİ
Kaymağını Alma Tekniği Ve Önemi
Kaymağını Alma Tekniğini Uygulama
Uygulama Önerileri
BÖLÜM XIV YERİNİ BULMA TEKNİĞİ
Yerini Bulma Tekniği Ve Önemi
Yerini Bulma Tekniğini Uygulama
Bilgilerin Yerini Arama Teknikleri
BÖLÜM XV EKRAN OKUMA
Ekran Okuma Ve Önemi
Ekran Okumanın Özellikleri
Ekranda Okunabilirlik
Uygulama Önerileri
BÖLÜM XVI SONUÇ VE ÖNERİLER
DEĞERLENDİRME
ÖNERİLER
Hızlı okuma, görme çabukluğu (okuma hızı), anlama ve zihinde yapılandırma olarak üç alana ayrılır. Hız birinci adımdır. Hız, bir metnin sonuna ulaşma süresini değil, bir metinden bilgileri alma süresini anlatır. Anlama ikinci adımdır. Anlama, okuma sürecinde "toplanan bilgilerin işlenmesi" olarak alınmaktadır. Üçüncü adım ise anlamı yapılandırmadır. Kitapta okuma, anlama, anlamı yapılandırma hızı ile düzeyini geliştirmeye yönelik beceri, yöntem ve teknikler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca tam okuma, seçmeli okuma ve ekran okumaya da yer verilmektedir
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM I GÜNÜMÜZDEKİ GELİŞMELER
Kavramsal Gelişmeler
Uygulamadaki Gelişmeler
BÖLÜM II YAKLAŞIM VE MODELLER
Hızlı Okuma Yaklaşımları
Hızlı Okuma Modelleri
BÖLÜM III OKUMA ORTAMINI DÜZENLEME
Okuma Ortamını Hazırlama
Okumaya Hazırlanma
BÖLÜM IV OKUMA DÜZEYİNİ BELİRLEME
Okuma Hızını Belirleme
Anlama Düzeyini Belirleme
İlk Değerlendirme
BÖLÜM V GÖRME ÇABUKLUĞU
Gözün İşlevleri Ve Hareketleri
Gözü Etkili Ve Verimli Kullanma
Görme Çabukluğunu Geliştirme
BÖLÜM VI KELİME TANIMA VE ZİHİNSEL SÖZLÜK
Kelime Tanıma Ve Önemi
Kelime Tanıma Modelleri
Zihinsel Sözlük Geliştirme
Kelime Tanıma Becerilerini Geliştirme
BÖLÜM VII GÖRME YELPAZESİNİ GENİŞLETME
Görme Yelpazesi Ve Önemi
Görme Yelpazesini Genişletme
Yatay Görme Yelpazesini Genişletme
Dikey Görme Yelpazesini Genişletme
BÖLÜM VIII HIZ KAZANMA VE GERİ DÖNÜŞLERİ ÖNLEME
Hız Kazanma
Hız Kazanma Çalışmaları
Geri Dönüşleri Önleme
Bölüm Ix Anlama Becerilerini Geliştirme
Anlama Ve Öğretimi
Anlama Modelleri
Anlama Süreçleri Ve Teknikleri
Anlama Düzeyleri
Çeşitli Anlama Teknikleri
BÖLÜM X ANLAMI YAPILANDIRMA
Anlamı Yapılandırma
Anlamı Yapılandırma Aşamaları
Çeşitli Teknikler
BÖLÜM XI TAM OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tam Okuma Ve Önemi
Tam Okumada Göz Ve Zihin
Tam Okuma Yönteminin Aşamaları
Tam Okuma Teknikleri
BÖLÜM XII SEÇMELİ OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Seçmeli Okuma
Seçmeli Okumada Göz Ve Zihin
Seçmeli Okuma Yöntemi
Seçmeli Okuma Teknikleri
BÖLÜM XIII KAYMAĞINI ALMA TEKNİĞİ
Kaymağını Alma Tekniği Ve Önemi
Kaymağını Alma Tekniğini Uygulama
Uygulama Önerileri
BÖLÜM XIV YERİNİ BULMA TEKNİĞİ
Yerini Bulma Tekniği Ve Önemi
Yerini Bulma Tekniğini Uygulama
Bilgilerin Yerini Arama Teknikleri
BÖLÜM XV EKRAN OKUMA
Ekran Okuma Ve Önemi
Ekran Okumanın Özellikleri
Ekranda Okunabilirlik
Uygulama Önerileri
BÖLÜM XVI SONUÇ VE ÖNERİLER
DEĞERLENDİRME
ÖNERİLER
- Açıklama
- Bilgiye ulaşmanın ve bilgileri güncellemenin çeşitli yolları vardır. Ancak en üstün bilgi alma okuma yoluyla olmaktadır. Okuma aynı zamanda bireyin dil, zihinsel ve sosyal becerilerini geliştirme aracıdır. Okuma yoluyla birey etkili iletişim kurma, bilinçli karar verme ve öğrenmeyi sürdürme becerilerini de geliştirmektedir. Bu nedenle hızlı okumanın önemi giderek artmaktadır. Orta düzeyde bir okuyucu saatte 27 000 kelime okurken hızlı okuyucu saatte 71 000 kelime okuyabilmektedir.
Hızlı okuma, görme çabukluğu (okuma hızı), anlama ve zihinde yapılandırma olarak üç alana ayrılır. Hız birinci adımdır. Hız, bir metnin sonuna ulaşma süresini değil, bir metinden bilgileri alma süresini anlatır. Anlama ikinci adımdır. Anlama, okuma sürecinde "toplanan bilgilerin işlenmesi" olarak alınmaktadır. Üçüncü adım ise anlamı yapılandırmadır. Kitapta okuma, anlama, anlamı yapılandırma hızı ile düzeyini geliştirmeye yönelik beceri, yöntem ve teknikler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca tam okuma, seçmeli okuma ve ekran okumaya da yer verilmektedir
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM I GÜNÜMÜZDEKİ GELİŞMELER
Kavramsal Gelişmeler
Uygulamadaki Gelişmeler
BÖLÜM II YAKLAŞIM VE MODELLER
Hızlı Okuma Yaklaşımları
Hızlı Okuma Modelleri
BÖLÜM III OKUMA ORTAMINI DÜZENLEME
Okuma Ortamını Hazırlama
Okumaya Hazırlanma
BÖLÜM IV OKUMA DÜZEYİNİ BELİRLEME
Okuma Hızını Belirleme
Anlama Düzeyini Belirleme
İlk Değerlendirme
BÖLÜM V GÖRME ÇABUKLUĞU
Gözün İşlevleri Ve Hareketleri
Gözü Etkili Ve Verimli Kullanma
Görme Çabukluğunu Geliştirme
BÖLÜM VI KELİME TANIMA VE ZİHİNSEL SÖZLÜK
Kelime Tanıma Ve Önemi
Kelime Tanıma Modelleri
Zihinsel Sözlük Geliştirme
Kelime Tanıma Becerilerini Geliştirme
BÖLÜM VII GÖRME YELPAZESİNİ GENİŞLETME
Görme Yelpazesi Ve Önemi
Görme Yelpazesini Genişletme
Yatay Görme Yelpazesini Genişletme
Dikey Görme Yelpazesini Genişletme
BÖLÜM VIII HIZ KAZANMA VE GERİ DÖNÜŞLERİ ÖNLEME
Hız Kazanma
Hız Kazanma Çalışmaları
Geri Dönüşleri Önleme
Bölüm Ix Anlama Becerilerini Geliştirme
Anlama Ve Öğretimi
Anlama Modelleri
Anlama Süreçleri Ve Teknikleri
Anlama Düzeyleri
Çeşitli Anlama Teknikleri
BÖLÜM X ANLAMI YAPILANDIRMA
Anlamı Yapılandırma
Anlamı Yapılandırma Aşamaları
Çeşitli Teknikler
BÖLÜM XI TAM OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tam Okuma Ve Önemi
Tam Okumada Göz Ve Zihin
Tam Okuma Yönteminin Aşamaları
Tam Okuma Teknikleri
BÖLÜM XII SEÇMELİ OKUMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Seçmeli Okuma
Seçmeli Okumada Göz Ve Zihin
Seçmeli Okuma Yöntemi
Seçmeli Okuma Teknikleri
BÖLÜM XIII KAYMAĞINI ALMA TEKNİĞİ
Kaymağını Alma Tekniği Ve Önemi
Kaymağını Alma Tekniğini Uygulama
Uygulama Önerileri
BÖLÜM XIV YERİNİ BULMA TEKNİĞİ
Yerini Bulma Tekniği Ve Önemi
Yerini Bulma Tekniğini Uygulama
Bilgilerin Yerini Arama Teknikleri
BÖLÜM XV EKRAN OKUMA
Ekran Okuma Ve Önemi
Ekran Okumanın Özellikleri
Ekranda Okunabilirlik
Uygulama Önerileri
BÖLÜM XVI SONUÇ VE ÖNERİLER
DEĞERLENDİRME
ÖNERİLER
Stok Kodu:9786053951834Boyut:16x23,5Sayfa Sayısı:339Basım Yeri:AnkaraBaskı:1Basım Tarihi:Şubat, 2009Kapak Türü:Karton kapakKağıt Türü:Kitap KağıdıDili:TürkçeResim Sayısı:1
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yeni Gelenler