Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9786053950295
13674331
Program Geliştirme ve Öğretim
Program Geliştirme ve Öğretim
23.00
Bu kitap, öğretimi anlamlı hâle getirme yollarını arayan, öğrencilerinin kafasında imkânsızları resmetmeyecek tüm eğitimcilere, öğretmenlere, öğretmen adaylarına, öğretim konusunda bilgi edinmek isteyenlere belli bir ölçüde de olsa yardımcı olabilmek amacıyla hazırlanmıştır.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı, öğretim ve öğrenmeye ilişkin ilkeler, öğretim yöntemleri ve yaklaşımlar, görsel-işitsel araçlar, öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması, sınıf yönetimi-disiplin, öğrencilerin çalışma alışkanlık ve tutumlarının geliştirilmesi, eğitimde ölçme ve değerlendirme gibi konular kitapta derinlemesine ele alınmıştır. 24. basımı yapılan bu çalışmayı eğitim ile ilgilenen herkesin yaralanmasını umuyoruz.

İÇİNDEKİLER

BÖLÜM I EĞİTİM ve ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİNGENEL TANIMI

BÖLÜM II ÖĞRETİM ve ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER
A. İletişim ve Öğrenme
B. Öğrenci ve Bireysel Farklılıkları
C. Öğretme ve Öğrenme Kuramları
D. Öğretim İlkeleri
E. Beş Duyunun Öğrenmedeki Önemi
Eğitsel Bulmaca 1

BÖLÜM III ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ve YAKLAŞIMLARI
A. Yöntem Seçimini Etkileyen Faktörler
B. Çeşitli Öğretim Yöntemleri
Eğitsel Bulmaca 2

BÖLÜM IV GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLAR (ÖZELLİKLERİ ve SEÇİMİ)
A. Görsel-İşitsel Araç Kullanımında
B. Görsel-İşitsel Araçların Sınıflandırılması

BÖLÜM V ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI ve UYGULANMASI (Plan Çeşitleri) A. Ders Öncesi Hazırlık
B. Dersin İşlenmesi
Eğitsel Bulmaca 3

BÖLÜM VI SINIF YÖNETİMİ-DİSİPLİN
A. Okulda Disiplin
B. Sınıfta Disiplin
C. Öğretmenlere Disiplin Sağlama Konusunda Öneriler

BÖLÜM VII ÖĞRENCİLERİN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI ve TUTUMLARININ GELİŞTİRİLMESİ
A. Öğrencilerin Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumlarını İncelemenin Önemi
B. Öğrencilerin Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumlarını Etkileyen Faktörler
C. Öğrencilerin Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumlarını İyileştirme Konusunda Öneriler

BÖLÜM VIII EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
A. Temel Kavramlar
B. Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
C. Eğitimde Ölçülen Özellikler
D. Sınav ve Test Planları
E. Ölçme Sonuçlarının Betimlenmesi
F. Merkezi Eğilim Ölçüleri
G. Yayılma Ölçüleri
H. Not Vermede İstatistiksel Yöntemler
I. Madde Analizi ile Test Geliştirme
J. Korelâsyon
Eğitsel Bulmaca 4

EKLER
  • Açıklama
    • Bu kitap, öğretimi anlamlı hâle getirme yollarını arayan, öğrencilerinin kafasında imkânsızları resmetmeyecek tüm eğitimcilere, öğretmenlere, öğretmen adaylarına, öğretim konusunda bilgi edinmek isteyenlere belli bir ölçüde de olsa yardımcı olabilmek amacıyla hazırlanmıştır.
      Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı, öğretim ve öğrenmeye ilişkin ilkeler, öğretim yöntemleri ve yaklaşımlar, görsel-işitsel araçlar, öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması, sınıf yönetimi-disiplin, öğrencilerin çalışma alışkanlık ve tutumlarının geliştirilmesi, eğitimde ölçme ve değerlendirme gibi konular kitapta derinlemesine ele alınmıştır. 24. basımı yapılan bu çalışmayı eğitim ile ilgilenen herkesin yaralanmasını umuyoruz.

      İÇİNDEKİLER

      BÖLÜM I EĞİTİM ve ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİNGENEL TANIMI

      BÖLÜM II ÖĞRETİM ve ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER
      A. İletişim ve Öğrenme
      B. Öğrenci ve Bireysel Farklılıkları
      C. Öğretme ve Öğrenme Kuramları
      D. Öğretim İlkeleri
      E. Beş Duyunun Öğrenmedeki Önemi
      Eğitsel Bulmaca 1

      BÖLÜM III ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ve YAKLAŞIMLARI
      A. Yöntem Seçimini Etkileyen Faktörler
      B. Çeşitli Öğretim Yöntemleri
      Eğitsel Bulmaca 2

      BÖLÜM IV GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLAR (ÖZELLİKLERİ ve SEÇİMİ)
      A. Görsel-İşitsel Araç Kullanımında
      B. Görsel-İşitsel Araçların Sınıflandırılması

      BÖLÜM V ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI ve UYGULANMASI (Plan Çeşitleri) A. Ders Öncesi Hazırlık
      B. Dersin İşlenmesi
      Eğitsel Bulmaca 3

      BÖLÜM VI SINIF YÖNETİMİ-DİSİPLİN
      A. Okulda Disiplin
      B. Sınıfta Disiplin
      C. Öğretmenlere Disiplin Sağlama Konusunda Öneriler

      BÖLÜM VII ÖĞRENCİLERİN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI ve TUTUMLARININ GELİŞTİRİLMESİ
      A. Öğrencilerin Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumlarını İncelemenin Önemi
      B. Öğrencilerin Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumlarını Etkileyen Faktörler
      C. Öğrencilerin Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumlarını İyileştirme Konusunda Öneriler

      BÖLÜM VIII EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
      A. Temel Kavramlar
      B. Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
      C. Eğitimde Ölçülen Özellikler
      D. Sınav ve Test Planları
      E. Ölçme Sonuçlarının Betimlenmesi
      F. Merkezi Eğilim Ölçüleri
      G. Yayılma Ölçüleri
      H. Not Vermede İstatistiksel Yöntemler
      I. Madde Analizi ile Test Geliştirme
      J. Korelâsyon
      Eğitsel Bulmaca 4

      EKLER
      Stok Kodu
      :
      9786053950295
      Boyut
      :
      16x19,5
      Sayfa Sayısı
      :
      300
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      24
      Basım Tarihi
      :
      Kasım, 2009
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat