Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9789755911830
13335081
Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme
Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme
147.00
Mesleki eğitim, iş hayatının ihtiyacı olan becerili ve teknik iş gücünü yetiştirmeyi ve işi bir araç olarak kullanarak bireyi çok yönlü geliştirmeyi amaçlar. Mesleki eğitim, işin gerektirdiği mesleki yeterlilikleri bireye kazandırabildiği ölçüde başarılıdır. İş için gerekli yeterliliklerle bireyin sahip olduğu yeterlilikler arasındaki uyumun derecesi, mesleki eğitimin etkinliğinin temel göstergesidir. İşin bilimsel, teknolojik ve ekonomik değişmelere dayalı olarak sürekli olarak farklılaşması, mesleki eğitime dinamik bir özellik kazandırmıştır. İşteki farklılaşmaların bireyin mesleki niteliklerine ve eğitimine yansımaları olmaktadır.İş hayatının ihtiyaçlarıyla uyumlu beceri ve teknik iş gücü yetiştirmeyi amaçlayan mesleki eğitim programları, iş analizi sonuçları referans alınarak geliştirilir. İş analizleri, işin öğretilebilecek unsurlarını gösterir. Kitapta, iş analizi yöntemleri ile iş gücü yetiştirmeyi amaçlayan program geliştirme süreci açıklanmaktadır.

İÇİNDEKİLER

Bölüm I MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM PROGRAMLARININ
GELİŞTİRİLMESİNDE SİSTEM YAKLAŞIMI

PROGRAM GELİŞTİRME
PROGRAM GELİŞTİRMEDE SİSTEM YAKLAŞIMI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
SİSTEM YAKLAŞIMININ FAYDALARI
Bölüm II İŞ ANALİZİ

TERİMLER
İŞ ANALİZİNDE TEMEL BASAMAKLAR
İŞ TANIMI
ANA BÖLÜMLERE AYRIŞTIRMA
İŞLEM ANALİZİ
BİLİŞSEL İŞLEMLER
İŞLEM İÇİN ÖLÇÜTLER
İŞLEM TANIMLARI
İŞLEMİN YIĞILMA ÖZELLİĞİ
İŞLEMLERİN TESPİTİ
İŞLEMLERİN TEST EDİLMESİ
İŞLEMLERİN KAPSAM ANALİZİ
MESLEKİ TUTUM VE iş ALIŞKANLIKLARIN (DUYUŞSAL
İŞLEMLERİN) TESPİTİ

Bölüm III AMAÇLAR

AMAÇ TESPİTİ
GENEL AMAÇLARDAN YARARLANILMASI
Açıklık
YETERLİĞE DAYALI AMAÇLAR
AMAÇLARIN AŞAMALI SINIFLANDIRILMASI

Bölüm IV PROGRAM KAPSAMININ SEÇİMİ VE DÜZENLENMESİ

PROGRAM KAPSAMININ SEÇİLMESİ
AMAÇ - KAPSAM İLİŞKİ TABLOSU
ÖĞRETME - ÖĞRENME FAALİYETLERİNİN PLANLANMASI
ÜNİTELERİN TESPİTİ
ÜNİTE KONTROL ÖLÇÜTLERİ
ÜNİTELERİ SIRALAMA
ÜNİTE PLANININ TEMEL UNSURLARI
ÜNİTE ÖĞRETİMİNİN DÜZENLENMESİ
ÜNİTE EKLERİ
İŞLERİN BECERİ ÖĞRETİMİ İÇİN DÜZENLENMESİ
DEVİNSEL İŞLEMLERİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
ANALİZ TABLOSUNUN DÜZENLENMESİ
BECERİ ÖĞRENİMİNDE ÖĞRENCİNİN İLERLEMESİNİN
BELİRLENMESİ

Bölüm V DEĞERLENDİRME

PROGRAMın DEĞERLENDİRİLMESİ

  • Açıklama
    • Mesleki eğitim, iş hayatının ihtiyacı olan becerili ve teknik iş gücünü yetiştirmeyi ve işi bir araç olarak kullanarak bireyi çok yönlü geliştirmeyi amaçlar. Mesleki eğitim, işin gerektirdiği mesleki yeterlilikleri bireye kazandırabildiği ölçüde başarılıdır. İş için gerekli yeterliliklerle bireyin sahip olduğu yeterlilikler arasındaki uyumun derecesi, mesleki eğitimin etkinliğinin temel göstergesidir. İşin bilimsel, teknolojik ve ekonomik değişmelere dayalı olarak sürekli olarak farklılaşması, mesleki eğitime dinamik bir özellik kazandırmıştır. İşteki farklılaşmaların bireyin mesleki niteliklerine ve eğitimine yansımaları olmaktadır.İş hayatının ihtiyaçlarıyla uyumlu beceri ve teknik iş gücü yetiştirmeyi amaçlayan mesleki eğitim programları, iş analizi sonuçları referans alınarak geliştirilir. İş analizleri, işin öğretilebilecek unsurlarını gösterir. Kitapta, iş analizi yöntemleri ile iş gücü yetiştirmeyi amaçlayan program geliştirme süreci açıklanmaktadır.

      İÇİNDEKİLER

      Bölüm I MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM PROGRAMLARININ
      GELİŞTİRİLMESİNDE SİSTEM YAKLAŞIMI

      PROGRAM GELİŞTİRME
      PROGRAM GELİŞTİRMEDE SİSTEM YAKLAŞIMI
      MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
      SİSTEM YAKLAŞIMININ FAYDALARI
      Bölüm II İŞ ANALİZİ

      TERİMLER
      İŞ ANALİZİNDE TEMEL BASAMAKLAR
      İŞ TANIMI
      ANA BÖLÜMLERE AYRIŞTIRMA
      İŞLEM ANALİZİ
      BİLİŞSEL İŞLEMLER
      İŞLEM İÇİN ÖLÇÜTLER
      İŞLEM TANIMLARI
      İŞLEMİN YIĞILMA ÖZELLİĞİ
      İŞLEMLERİN TESPİTİ
      İŞLEMLERİN TEST EDİLMESİ
      İŞLEMLERİN KAPSAM ANALİZİ
      MESLEKİ TUTUM VE iş ALIŞKANLIKLARIN (DUYUŞSAL
      İŞLEMLERİN) TESPİTİ

      Bölüm III AMAÇLAR

      AMAÇ TESPİTİ
      GENEL AMAÇLARDAN YARARLANILMASI
      Açıklık
      YETERLİĞE DAYALI AMAÇLAR
      AMAÇLARIN AŞAMALI SINIFLANDIRILMASI

      Bölüm IV PROGRAM KAPSAMININ SEÇİMİ VE DÜZENLENMESİ

      PROGRAM KAPSAMININ SEÇİLMESİ
      AMAÇ - KAPSAM İLİŞKİ TABLOSU
      ÖĞRETME - ÖĞRENME FAALİYETLERİNİN PLANLANMASI
      ÜNİTELERİN TESPİTİ
      ÜNİTE KONTROL ÖLÇÜTLERİ
      ÜNİTELERİ SIRALAMA
      ÜNİTE PLANININ TEMEL UNSURLARI
      ÜNİTE ÖĞRETİMİNİN DÜZENLENMESİ
      ÜNİTE EKLERİ
      İŞLERİN BECERİ ÖĞRETİMİ İÇİN DÜZENLENMESİ
      DEVİNSEL İŞLEMLERİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
      ANALİZ TABLOSUNUN DÜZENLENMESİ
      BECERİ ÖĞRENİMİNDE ÖĞRENCİNİN İLERLEMESİNİN
      BELİRLENMESİ

      Bölüm V DEĞERLENDİRME

      PROGRAMın DEĞERLENDİRİLMESİ

      Stok Kodu
      :
      9789755911830
      Boyut
      :
      16x23,5
      Sayfa Sayısı
      :
      224
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      5
      Basım Tarihi
      :
      Aralık, 2009
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat