Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıflar İçin Kavram Haritalarıyla Dil Bilgisi

İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıflar İçin Kavram Haritalarıyla Dil Bilgisi Öğretimi

Liste Fiyatı : 20,00 TL
9786053952428
13674332
İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıflar İçin Kavram Haritalarıyla Dil Bilgisi Öğretimi
İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıflar İçin Kavram Haritalarıyla Dil Bilgisi Öğretimi
20.00
Dil öğrenimiyle, temel beceri alanları olan anlatım ve anlama etkinliklerini geliştirmeye yönelik uygulamalar gerçekleştirilir. Dil bilgisi öğretimi, çocuklara kullandıkları ana dilinin özelliklerini kazandırarak mevcut dil bilincini geliştirme amacına dönük uygulamaları içine alır. Bu açıdan bakıldığında dil bilgisi öğretimi, dil öğretiminin dört önemli beceri alanını geliştirmeye yönelik bir işlev üstlenir. Bireylerin sözlü ve yazılı anlatım etkinliklerini gerçekleştirmesinde, dil bilgisine ait kurallar ve kavramlar oldukça önemlidir. Dil bilgisi derslerinde dilin yapısında olan soyut birtakım kurallar ve kavramların öğretimi yer almaktadır. Ancak öğrencilerde görülen dil bilgisi kavramlarını ve tanımlarını ezberleme eğilimi, bilginin kalıcı olmasını engellemektedir. Bu kavram ve kuralların öğretiminde, kavramlar arası ilişkileri kazandırmada kullanılabilecek tekniklerden birisi de kavram haritasıdır. Kavram haritası, bir konu ile ilgili kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri bir bütünlük içinde görsel hâle getiren bir tekniktir. Kavram haritaları dil bilgisine ait soyut kural ve kavramların somutlaştırılmasına katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada İlköğretim Türkçe Dersi Programı'nın (2006) dil bilgisi alanındaki tüm kazanımlarına göre hazırlanmış kavram haritaları yer almaktadır. Ayrıca ilköğretim ikinci kademe Türkçe dil bilgisi kavramlarının öğretiminde kavram haritası tekniğinin başarıya etkisi incelenmiş ve ulaşılan sonuçlara yer verilmiştir. Kitabın Türkçe/Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği bölümü öğrencilerine ve tüm Türkçe/ Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerine yararlı olacağı düşünülmektedir.

İçindekiler
Bölüm 1 ÖĞRENME VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
Öğrenme ve Öğretme
Öğretim Stratejileri
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Tam Öğrenme Stratejisi
Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi
Bölüm 2 KAVRAM VE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
Kavram
Dil Bilgisi Kavramları
Kavram Öğretimi
Dil Bilgisi Öğretimi
Dil Bilgisi Öğretiminde Dil Biliminin Yeri
Dil Edinimi Teorileri
Bölüm 3 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Anlatım
Soru Cevap
Gözlem
Proje
Tartışma
Dramatizasyon
Gösteri
Problem Çözme.
Beyin Fırtınası
Örnek Olay İncelemesi
Bölüm 4 KAVRAM HARİTALARI
Kavram Haritalarının Kullanımı
Kavram Haritalarının Çizimi
Kavram Haritalarının Çeşitleri
Kavram Haritalarının Yararları
Bölüm 5KAVRAM HARİTASININ İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN NİCEL VE NİTEL BİR ARAŞTIRMA
Problem
Araştırmanın Amacı
Araştırmanın Önemi
Araştırmanın Modeli
Evren ve Örneklem
Veri Toplama Araçları
Bilgi Testi
Mülakat Kayıtları
Video Kamera Kayıtları
Verilerin Çözümü ve Yorumlanması
Bulgular

Bölüm 6 İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ KONULARINA GÖRE ÇİZİLMİŞ KAVRAM HARİTALARI
6. Sınıf Dil Bilgisi Öğrenme Alanı ile İlgili Kazanımlar ve Kavram Haritaları
7. Sınıf Dil Bilgisi Öğrenme Alanı ile İlgili Kazanımlar ve Kavram Haritaları
8. Sınıf Dil Bilgisi Öğrenme Alanı ile İlgili Kazanımlar ve Kavram Haritaları
3. Anlatım bozukluklarını tespit etme ve giderme
  • Açıklama
    • Dil öğrenimiyle, temel beceri alanları olan anlatım ve anlama etkinliklerini geliştirmeye yönelik uygulamalar gerçekleştirilir. Dil bilgisi öğretimi, çocuklara kullandıkları ana dilinin özelliklerini kazandırarak mevcut dil bilincini geliştirme amacına dönük uygulamaları içine alır. Bu açıdan bakıldığında dil bilgisi öğretimi, dil öğretiminin dört önemli beceri alanını geliştirmeye yönelik bir işlev üstlenir. Bireylerin sözlü ve yazılı anlatım etkinliklerini gerçekleştirmesinde, dil bilgisine ait kurallar ve kavramlar oldukça önemlidir. Dil bilgisi derslerinde dilin yapısında olan soyut birtakım kurallar ve kavramların öğretimi yer almaktadır. Ancak öğrencilerde görülen dil bilgisi kavramlarını ve tanımlarını ezberleme eğilimi, bilginin kalıcı olmasını engellemektedir. Bu kavram ve kuralların öğretiminde, kavramlar arası ilişkileri kazandırmada kullanılabilecek tekniklerden birisi de kavram haritasıdır. Kavram haritası, bir konu ile ilgili kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri bir bütünlük içinde görsel hâle getiren bir tekniktir. Kavram haritaları dil bilgisine ait soyut kural ve kavramların somutlaştırılmasına katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada İlköğretim Türkçe Dersi Programı'nın (2006) dil bilgisi alanındaki tüm kazanımlarına göre hazırlanmış kavram haritaları yer almaktadır. Ayrıca ilköğretim ikinci kademe Türkçe dil bilgisi kavramlarının öğretiminde kavram haritası tekniğinin başarıya etkisi incelenmiş ve ulaşılan sonuçlara yer verilmiştir. Kitabın Türkçe/Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği bölümü öğrencilerine ve tüm Türkçe/ Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerine yararlı olacağı düşünülmektedir.

      İçindekiler
      Bölüm 1 ÖĞRENME VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
      Öğrenme ve Öğretme
      Öğretim Stratejileri
      Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi
      Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
      Tam Öğrenme Stratejisi
      Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi
      Bölüm 2 KAVRAM VE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
      Kavram
      Dil Bilgisi Kavramları
      Kavram Öğretimi
      Dil Bilgisi Öğretimi
      Dil Bilgisi Öğretiminde Dil Biliminin Yeri
      Dil Edinimi Teorileri
      Bölüm 3 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
      Anlatım
      Soru Cevap
      Gözlem
      Proje
      Tartışma
      Dramatizasyon
      Gösteri
      Problem Çözme.
      Beyin Fırtınası
      Örnek Olay İncelemesi
      Bölüm 4 KAVRAM HARİTALARI
      Kavram Haritalarının Kullanımı
      Kavram Haritalarının Çizimi
      Kavram Haritalarının Çeşitleri
      Kavram Haritalarının Yararları
      Bölüm 5KAVRAM HARİTASININ İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN NİCEL VE NİTEL BİR ARAŞTIRMA
      Problem
      Araştırmanın Amacı
      Araştırmanın Önemi
      Araştırmanın Modeli
      Evren ve Örneklem
      Veri Toplama Araçları
      Bilgi Testi
      Mülakat Kayıtları
      Video Kamera Kayıtları
      Verilerin Çözümü ve Yorumlanması
      Bulgular

      Bölüm 6 İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ KONULARINA GÖRE ÇİZİLMİŞ KAVRAM HARİTALARI
      6. Sınıf Dil Bilgisi Öğrenme Alanı ile İlgili Kazanımlar ve Kavram Haritaları
      7. Sınıf Dil Bilgisi Öğrenme Alanı ile İlgili Kazanımlar ve Kavram Haritaları
      8. Sınıf Dil Bilgisi Öğrenme Alanı ile İlgili Kazanımlar ve Kavram Haritaları
      3. Anlatım bozukluklarını tespit etme ve giderme
      Stok Kodu
      :
      9786053952428
      Boyut
      :
      19,5x27,5
      Sayfa Sayısı
      :
      128
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Kasım, 2009
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat