Tüketim Okuryazarlığı - Bilinçli Tüketici-Bilinçli Tüketim
Asiye Ayben Çelik,
Canan Madran,
Canan Muter Şengül,
Çağla Dayanğan,
Emet Gürel,
Eyup Yünkül,
Gülen Suna,
Hatice Yurtsever,
Hüseyin Güven,
Kerem Madran,
Lale Yakupoğlu,
Merve Gündüz Cüre,
Mümine Soytürk,
Nilgün Seremet Kürklü,
Özden Tepeköylü Öztürk,
Pınar Pehlivan,
Serpil Ünal Kestane,
Sezen Bozyiğit,
Sumeyra Duman,
Volkan Yakın
Nobel Bilimsel Eserler
Liste Fiyatı :
168,75 TL
9786257677172
13670088
https://www.eren.com.tr/kitap/tuketim-okuryazarligi-bilincli-tuketici-bilincli-tuketim-p13670088.html
Tüketim Okuryazarlığı - Bilinçli Tüketici-Bilinçli Tüketim
168.75
Tüketimin öznesi olmaktan, nesnesi olmaya evrildiği bir döneme şahitlik ediyor insanoğlu. Mutlu olmak için ya da sadece “olmak” için tüketmek, insanlığı mücadele edeceği başka sorunlarla yüzleştiriyor. Doğal kaynakların sınırsızmışçasına tüketilip verilen çevresel tahribatın dünyanın kritik eşiklerini aşmış olması, sorumlu tüketimi her zamankinden daha önemli hale getiriyor. Böylesi bir dönemde, ihtiyaçlarımızı karşılamak üzere verdiğimiz tüketim kararlarının hem dünyamız hem de şahsımız adına optimal seçimler olabilmesi için bilgiyle temellendirilmesi ve sunulan bilgileri doğru okuma, anlama ve yorumlayabilme becerisine sahip olmak, diğer deyişle okuryazar olmak çok mühim. Bu bağlamda kitabımız, doğrudan tüketim kararlarımızla ilişkilendirebileceğimiz okuryazarlık türleri hakkında okuyucuyu bilgilendirmeyi amaçlıyor.
Farklı disiplinlerden çok kıymetli akademisyenlerin birlikte kaleme aldığı bu kitapla sağlıkla ilişkili mal ve hizmet tüketimine dair “sağlık, gıda, beslenme ve beden okuryazarlıkları”; çevre bilinçli, sorumlu tüketime dair “çevre, iklim ve sürdürülebilirlik okuryazarlıkları”; tasarruf ve harcamaların yönetimine dair finansal ürünlerle ilişkili olarak “finansal okuryazarlık”; işletmelerin pazarlama mesajlarını doğru değerlendirebilmek için medya okuryazarlığının bir uzantısı olan “reklam okuryazarlığı” ve ebeveynlerin hem kendileri, özellikle de çocukları için dijital oyun seçiminde doğru ve sağlıklı tercih yapabilmesine destek olacak “dijital oyun okuryazarlığına” dair bilgiye tek bir kaynakta erişebileceksiniz.
Her bölümde tüketimle ilgili yeni bir okuryazarlık türünü keşfedecek, kavramsal olarak irdeleyebilecek, literatürde gerçekleştirilen çalışmaları inceleyip Türkiye ve dünyadan iyi uygulama örneklerini görerek tüketim pratiklerinize yansıtabileceğiniz somut önerileri değerlendirebileceksiniz.
Artan tüketim okuryazarlığı ile ürün veya hizmet sağlayıcısı karşısında bilgi asimetrisinden kaynaklanan dezavantajlı konumu terk edip, gerekli bilinç ve farkındalığa sahip bir tüketiciye dönüşmek mümkün. Daha bilinçli tüketicilerin vereceği bilinçli tüketim kararlarıyla hem bireysel hem de toplumsal fayda sağlayıp daha yaşanabilir bir dünya için hep birlikte sorumluluk alabiliriz.
Araştıran, sorgulayan tüm okuyuculara faydalı olması dileklerimizle…
Farklı disiplinlerden çok kıymetli akademisyenlerin birlikte kaleme aldığı bu kitapla sağlıkla ilişkili mal ve hizmet tüketimine dair “sağlık, gıda, beslenme ve beden okuryazarlıkları”; çevre bilinçli, sorumlu tüketime dair “çevre, iklim ve sürdürülebilirlik okuryazarlıkları”; tasarruf ve harcamaların yönetimine dair finansal ürünlerle ilişkili olarak “finansal okuryazarlık”; işletmelerin pazarlama mesajlarını doğru değerlendirebilmek için medya okuryazarlığının bir uzantısı olan “reklam okuryazarlığı” ve ebeveynlerin hem kendileri, özellikle de çocukları için dijital oyun seçiminde doğru ve sağlıklı tercih yapabilmesine destek olacak “dijital oyun okuryazarlığına” dair bilgiye tek bir kaynakta erişebileceksiniz.
Her bölümde tüketimle ilgili yeni bir okuryazarlık türünü keşfedecek, kavramsal olarak irdeleyebilecek, literatürde gerçekleştirilen çalışmaları inceleyip Türkiye ve dünyadan iyi uygulama örneklerini görerek tüketim pratiklerinize yansıtabileceğiniz somut önerileri değerlendirebileceksiniz.
Artan tüketim okuryazarlığı ile ürün veya hizmet sağlayıcısı karşısında bilgi asimetrisinden kaynaklanan dezavantajlı konumu terk edip, gerekli bilinç ve farkındalığa sahip bir tüketiciye dönüşmek mümkün. Daha bilinçli tüketicilerin vereceği bilinçli tüketim kararlarıyla hem bireysel hem de toplumsal fayda sağlayıp daha yaşanabilir bir dünya için hep birlikte sorumluluk alabiliriz.
Araştıran, sorgulayan tüm okuyuculara faydalı olması dileklerimizle…
- Açıklama
- Tüketimin öznesi olmaktan, nesnesi olmaya evrildiği bir döneme şahitlik ediyor insanoğlu. Mutlu olmak için ya da sadece “olmak” için tüketmek, insanlığı mücadele edeceği başka sorunlarla yüzleştiriyor. Doğal kaynakların sınırsızmışçasına tüketilip verilen çevresel tahribatın dünyanın kritik eşiklerini aşmış olması, sorumlu tüketimi her zamankinden daha önemli hale getiriyor. Böylesi bir dönemde, ihtiyaçlarımızı karşılamak üzere verdiğimiz tüketim kararlarının hem dünyamız hem de şahsımız adına optimal seçimler olabilmesi için bilgiyle temellendirilmesi ve sunulan bilgileri doğru okuma, anlama ve yorumlayabilme becerisine sahip olmak, diğer deyişle okuryazar olmak çok mühim. Bu bağlamda kitabımız, doğrudan tüketim kararlarımızla ilişkilendirebileceğimiz okuryazarlık türleri hakkında okuyucuyu bilgilendirmeyi amaçlıyor.
Farklı disiplinlerden çok kıymetli akademisyenlerin birlikte kaleme aldığı bu kitapla sağlıkla ilişkili mal ve hizmet tüketimine dair “sağlık, gıda, beslenme ve beden okuryazarlıkları”; çevre bilinçli, sorumlu tüketime dair “çevre, iklim ve sürdürülebilirlik okuryazarlıkları”; tasarruf ve harcamaların yönetimine dair finansal ürünlerle ilişkili olarak “finansal okuryazarlık”; işletmelerin pazarlama mesajlarını doğru değerlendirebilmek için medya okuryazarlığının bir uzantısı olan “reklam okuryazarlığı” ve ebeveynlerin hem kendileri, özellikle de çocukları için dijital oyun seçiminde doğru ve sağlıklı tercih yapabilmesine destek olacak “dijital oyun okuryazarlığına” dair bilgiye tek bir kaynakta erişebileceksiniz.
Her bölümde tüketimle ilgili yeni bir okuryazarlık türünü keşfedecek, kavramsal olarak irdeleyebilecek, literatürde gerçekleştirilen çalışmaları inceleyip Türkiye ve dünyadan iyi uygulama örneklerini görerek tüketim pratiklerinize yansıtabileceğiniz somut önerileri değerlendirebileceksiniz.
Artan tüketim okuryazarlığı ile ürün veya hizmet sağlayıcısı karşısında bilgi asimetrisinden kaynaklanan dezavantajlı konumu terk edip, gerekli bilinç ve farkındalığa sahip bir tüketiciye dönüşmek mümkün. Daha bilinçli tüketicilerin vereceği bilinçli tüketim kararlarıyla hem bireysel hem de toplumsal fayda sağlayıp daha yaşanabilir bir dünya için hep birlikte sorumluluk alabiliriz.
Araştıran, sorgulayan tüm okuyuculara faydalı olması dileklerimizle…
Stok Kodu:9786257677172Boyut:16,5x24Sayfa Sayısı:454Basım Yeri:AnkaraBaskı:1Basım Tarihi:Temmuz, 2022Kapak Türü:Karton kapakKağıt Türü:Kitap KağıdıDili:TürkçeResim Sayısı:1
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yeni Gelenler