Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9786254272561
13668752
Programlama Öğretimi Yaklaşımları
Programlama Öğretimi Yaklaşımları
245.00
Programlama öğretimi, günümüzdeki üretkenlik arayışının önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Mesleki gelişim hedeflerinin yanı sıra son yıllarda programlama öğretiminin, bireylerin düşünme becerilerinin gelişimine olumlu etkileri üzerine de çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda, bilgisayar biliminin farklı alanlarında olduğu gibi, programlama çalışmaları da disiplinler arası özellikler içermekte ve “Daha verimli bir programlama öğretimi nasıl yapılabilir?” sorusuna cevaplar aranmaktadır.
Bu kitap, verimli bir programlama öğretiminin nasıl yapılacağına yönelik tüm ayrıntıları içeren kapsamlı bir kaynak olarak hazırlanmıştır. “Pedagojiden Teknolojiye Programlama Öğretimi” bölümü içerisinde, pedagoji-teknoloji ilişkisi örneklerle açıklanmıştır. Pedagoji kavramını detaylandırarak, “Programlama Öğretimi için Öğretim Tasarımı” üzerinde durulmuş, etkili bir öğretim tasarımının, öğrenme verimliliğini ne ölçüde etkileyebileceği, sistematik yaklaşımın yol göstericiliği ile açıklanmaya çalışılmıştır. Doğru pedagojik temeller ve tasarım adımlarının, sınıf içi stratejilerle desteklenmesinin önemi üzerinde durarak, “Programlama Öğretimi Stratejileri” bölümünde önerilerde bulunulmuştur. Öğretim uygulamalarının merkezinde yer alan, öğretim araçları ve etkinlik senaryoları, “Araç Odaklı Programlama Öğretimi Yaklaşımları” ve “Bilgisayarsız Programlama Öğretimi Yaklaşımları” bölümlerinde, örneklerle açıklanmıştır. Öğretim verimliliğinin incelenmesinde, tüm uygulayıcılara ipuçları vermek amacıyla, “Programlama Öğretiminde Değerlendirme” bölümü hazırlanmıştır. “Programlama Paradigmaları” bölümü ile öğretimin teknik detaylarına değinilmiştir. “Okul Öncesinde Programlama” bölümü ile küçük yaş gruplarında da programlamanın temelini oluşturan düşünme becerilerinin geliştirilebileceği açıklanmıştır. Çevrim içi ortamlardaki programlama öğretimi çabalarını desteklemek amacıyla, “Çevrim İçi Programlama Öğretimi” bölümünü hazırlanmıştır. Öğretimde, kanıt temelli yaklaşımın öneminin farkında olarak, “Programlama Öğretimi Araştırmalarında Eğilimler” başlığı altında, alanla ilgili çok önemli ipuçları sunacak veriler paylaşılmıştır. Son olarak, programlama öğretiminin farklı disiplinlerle ilişkisi, “Disiplinler Arası Programlama Öğretimi” başlığıyla incelenmiştir.
  • Açıklama
    • Programlama öğretimi, günümüzdeki üretkenlik arayışının önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Mesleki gelişim hedeflerinin yanı sıra son yıllarda programlama öğretiminin, bireylerin düşünme becerilerinin gelişimine olumlu etkileri üzerine de çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda, bilgisayar biliminin farklı alanlarında olduğu gibi, programlama çalışmaları da disiplinler arası özellikler içermekte ve “Daha verimli bir programlama öğretimi nasıl yapılabilir?” sorusuna cevaplar aranmaktadır.
      Bu kitap, verimli bir programlama öğretiminin nasıl yapılacağına yönelik tüm ayrıntıları içeren kapsamlı bir kaynak olarak hazırlanmıştır. “Pedagojiden Teknolojiye Programlama Öğretimi” bölümü içerisinde, pedagoji-teknoloji ilişkisi örneklerle açıklanmıştır. Pedagoji kavramını detaylandırarak, “Programlama Öğretimi için Öğretim Tasarımı” üzerinde durulmuş, etkili bir öğretim tasarımının, öğrenme verimliliğini ne ölçüde etkileyebileceği, sistematik yaklaşımın yol göstericiliği ile açıklanmaya çalışılmıştır. Doğru pedagojik temeller ve tasarım adımlarının, sınıf içi stratejilerle desteklenmesinin önemi üzerinde durarak, “Programlama Öğretimi Stratejileri” bölümünde önerilerde bulunulmuştur. Öğretim uygulamalarının merkezinde yer alan, öğretim araçları ve etkinlik senaryoları, “Araç Odaklı Programlama Öğretimi Yaklaşımları” ve “Bilgisayarsız Programlama Öğretimi Yaklaşımları” bölümlerinde, örneklerle açıklanmıştır. Öğretim verimliliğinin incelenmesinde, tüm uygulayıcılara ipuçları vermek amacıyla, “Programlama Öğretiminde Değerlendirme” bölümü hazırlanmıştır. “Programlama Paradigmaları” bölümü ile öğretimin teknik detaylarına değinilmiştir. “Okul Öncesinde Programlama” bölümü ile küçük yaş gruplarında da programlamanın temelini oluşturan düşünme becerilerinin geliştirilebileceği açıklanmıştır. Çevrim içi ortamlardaki programlama öğretimi çabalarını desteklemek amacıyla, “Çevrim İçi Programlama Öğretimi” bölümünü hazırlanmıştır. Öğretimde, kanıt temelli yaklaşımın öneminin farkında olarak, “Programlama Öğretimi Araştırmalarında Eğilimler” başlığı altında, alanla ilgili çok önemli ipuçları sunacak veriler paylaşılmıştır. Son olarak, programlama öğretiminin farklı disiplinlerle ilişkisi, “Disiplinler Arası Programlama Öğretimi” başlığıyla incelenmiştir.
      Stok Kodu
      :
      9786254272561
      Boyut
      :
      16,5x24
      Sayfa Sayısı
      :
      354
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Eylül, 2022
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat