Öğrenme Kuramları ve Yetişkin Öğrenme Modelleri : Üzerine Kısa Bir İnceleme
Liste Fiyatı :
8,00 TL
9786054412129
13692336
https://www.eren.com.tr/kitap/ogrenme-kuramlari-ve-yetiskin-ogrenme-modelleri-uzerine-kisa-bir-inceleme-p13692336.html
Öğrenme Kuramları ve Yetişkin Öğrenme Modelleri : Üzerine Kısa Bir İnceleme
8.00
Öğrenmenin ne olduğu ve nasıl meydana geldiğine ilişkin düşünceler ile yetişkinlerin temel becerilerine ilişkin çalışmalar, yetişkin öğrenmesinin tüm boyutları için merkezi bir konumda bulunur. Tüm öğretim programları veya eğitim süreçleri bireylerin nasıl öğrendiği üzerine bir görüşe sahiptir. Bu görüş öğrenme kuramları içinde inşa edilir ve öğretim planı bu görüşler üzerine temellendirilir. Bu çalışmada, birbirinden farklı öğrenme türleri olduğu ve farklı öğrenme modellerinin farklı durumlar için uygun olduğu gösterilmeye çalışılmıştır. Bu modeller, öğrenmenin zenginliğini ve karmaşıklığını ortaya koymaktadır; bu nedenle onları doğru veya yanlış olarak ayırmak yerine, hem birbirlerine hem de öğrenmenin anlaşılmasına nasıl katkı sağladıklarını göstermeyi amaçlamaktadır. Öğrenmeyi sadece bireysel bilişsel bir fenomen hatta belirli program içeriğini aktarmada öğretmen tarafından tam olarak kontrol edilebilen bir şey olarak görmek eksik, yanlış ve yönlendiricidir. Bunun yerine öğrenme bireysel, durumsal ve toplumsal etmenler arasındaki diyalektik etkileşimde ortaya çıkar.
- Açıklama
- Öğrenmenin ne olduğu ve nasıl meydana geldiğine ilişkin düşünceler ile yetişkinlerin temel becerilerine ilişkin çalışmalar, yetişkin öğrenmesinin tüm boyutları için merkezi bir konumda bulunur. Tüm öğretim programları veya eğitim süreçleri bireylerin nasıl öğrendiği üzerine bir görüşe sahiptir. Bu görüş öğrenme kuramları içinde inşa edilir ve öğretim planı bu görüşler üzerine temellendirilir. Bu çalışmada, birbirinden farklı öğrenme türleri olduğu ve farklı öğrenme modellerinin farklı durumlar için uygun olduğu gösterilmeye çalışılmıştır. Bu modeller, öğrenmenin zenginliğini ve karmaşıklığını ortaya koymaktadır; bu nedenle onları doğru veya yanlış olarak ayırmak yerine, hem birbirlerine hem de öğrenmenin anlaşılmasına nasıl katkı sağladıklarını göstermeyi amaçlamaktadır. Öğrenmeyi sadece bireysel bilişsel bir fenomen hatta belirli program içeriğini aktarmada öğretmen tarafından tam olarak kontrol edilebilen bir şey olarak görmek eksik, yanlış ve yönlendiricidir. Bunun yerine öğrenme bireysel, durumsal ve toplumsal etmenler arasındaki diyalektik etkileşimde ortaya çıkar.Stok Kodu:9786054412129Boyut:13x19,5Sayfa Sayısı:96Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2011-01-01Çeviren:Ahmet Yıldız- Aylin DemirKapak Türü:Karton kapakKağıt Türü:2. HamurDili:TürkçeResim Sayısı:1
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yeni Gelenler