Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9781308124199
13350039
Karagöz 7. Sayı
Karagöz 7. Sayı
200.00
Karagöz 7. sayısıyla Türk şiirinin dokunulmamış meselelerini ele almaya devam ediyor. Şiirin Millet Bağıyla okuyucunun karşısına çıkan Karagöz bu sayısında Hakan Şarkdemir, Enis Akın, Murat Üstübal, Osman Özbahçe ve Evren Kuçlu'yla fasıl geçiyor.
Karagöz faslına iki yazısıyla katılan Şarkdemir ilk yazısında millet kavramını inceliyor. Kuramsal yanı ağır basan yazı, millet kavramının tarihsel seyrini de sunuyor. İkinci yazısında sağlam bir Mehmet Âkif ve Yahya Kemal karşılaştırması yapan Şarkdemir, modern şiirimizin kuruluş sürecindeki bir evreyi ışıtan yazısında son derece dikkat çekici bir yakın tarih okuması yapıyor.
“Burası Türkçe!” diyerek sözlerine başlayan Enis Akın meselenin dil boyutuna yoğunlaşıyor. Milleti temsil kaygısının estetik tembelliğe yol açabileceğini hatırlatan Akın, asıl meselenin şairin Türkçeye katkısı olduğunu savunuyor.
Murat Üstübal, “e-Millet” başlıklı yazısında yeni bir duruma dikkat çekiyor: Sanal âlemde oluşan yeni bir millet var. Faslın en ilginç ve dikkat çekici yazısını yazan Üstübal yine yeninin civarında dolaşıyor.
Evren Kuçlu, milletinden kopuk şiirin imkânsızlığı üzerinde dururken, Osman Özbahçe, “şiirimizin büyük çağı” üzerinden millet bağının tarihsel seyrini günümüz şiiri ışığında okuyor.
Derginin ilk sayısından bu yana değişmeyen iyi şiir iddiası bu sayıda da sürüyor: Serkan Işın, Vural Kaya, Yavuz Altınışık, Emre Öztürk, Evren Kuçlu, Hakan Şarkdemir, Murat Üstübal, Enes Özel, Osman Özbahçe, Berk İybar ve Oğuz Karakaş'ın şiirleri Karagöz'ün 7. sayısında okurlarını bekliyor.
Bu sayının temaşası ilk hikâyesiyle Karagöz'e katılan Esra Tarakçı'yla başlıyor: Olduğun Yerde Kal Evlât!
Yavuz Altınışık, Enis Akın'ın ilk eleştiri kitabı Kekeme Türk Şiiri üzerine yazarken Enes Özel, Burak Acar'ın Ateş Akvaryumu'nu, Samed Karagöz, Kudüs Ey Ey ve Hanzala'yı yazıyor.
Karagöz'ün sinema ve sinemayla edebiyat arasında paralellikler kuran iyi çalışılmış yazıları bu sayıda Emine Erdoğan ve Aybiçe Doğanay'la devam ediyor. Erdoğan, “Shepard'ın Absürd Dünyası”nı, Aybiçe Doğanay ise “Yirminci Yüzyılın Kahramanı: Batman”i yazdı. Serkan Işın, suvare ve matineye “Futurama”yla katıldı.
Kıraathane bölümünü neredeyse tek başına hazırlayan Samed Karagöz hem kitap seçimiyle, hem de kitaplar hakkında yazdıklarıyla bu hususa bir Karagöz farkı ve kalitesi getirdi. Bora Başkan ve Ece Zeber bu sayının illüstratörleri. Erman Akçay'ın kıraathaneye getirdiği hareketlilik de dikkat çekiyor.
7. sayısıyla birinci yılını tamamlayan Karagöz'de bir de birinci yıl fihristi bulunuyor.
  • Açıklama
    • Karagöz 7. sayısıyla Türk şiirinin dokunulmamış meselelerini ele almaya devam ediyor. Şiirin Millet Bağıyla okuyucunun karşısına çıkan Karagöz bu sayısında Hakan Şarkdemir, Enis Akın, Murat Üstübal, Osman Özbahçe ve Evren Kuçlu'yla fasıl geçiyor.
      Karagöz faslına iki yazısıyla katılan Şarkdemir ilk yazısında millet kavramını inceliyor. Kuramsal yanı ağır basan yazı, millet kavramının tarihsel seyrini de sunuyor. İkinci yazısında sağlam bir Mehmet Âkif ve Yahya Kemal karşılaştırması yapan Şarkdemir, modern şiirimizin kuruluş sürecindeki bir evreyi ışıtan yazısında son derece dikkat çekici bir yakın tarih okuması yapıyor.
      “Burası Türkçe!” diyerek sözlerine başlayan Enis Akın meselenin dil boyutuna yoğunlaşıyor. Milleti temsil kaygısının estetik tembelliğe yol açabileceğini hatırlatan Akın, asıl meselenin şairin Türkçeye katkısı olduğunu savunuyor.
      Murat Üstübal, “e-Millet” başlıklı yazısında yeni bir duruma dikkat çekiyor: Sanal âlemde oluşan yeni bir millet var. Faslın en ilginç ve dikkat çekici yazısını yazan Üstübal yine yeninin civarında dolaşıyor.
      Evren Kuçlu, milletinden kopuk şiirin imkânsızlığı üzerinde dururken, Osman Özbahçe, “şiirimizin büyük çağı” üzerinden millet bağının tarihsel seyrini günümüz şiiri ışığında okuyor.
      Derginin ilk sayısından bu yana değişmeyen iyi şiir iddiası bu sayıda da sürüyor: Serkan Işın, Vural Kaya, Yavuz Altınışık, Emre Öztürk, Evren Kuçlu, Hakan Şarkdemir, Murat Üstübal, Enes Özel, Osman Özbahçe, Berk İybar ve Oğuz Karakaş'ın şiirleri Karagöz'ün 7. sayısında okurlarını bekliyor.
      Bu sayının temaşası ilk hikâyesiyle Karagöz'e katılan Esra Tarakçı'yla başlıyor: Olduğun Yerde Kal Evlât!
      Yavuz Altınışık, Enis Akın'ın ilk eleştiri kitabı Kekeme Türk Şiiri üzerine yazarken Enes Özel, Burak Acar'ın Ateş Akvaryumu'nu, Samed Karagöz, Kudüs Ey Ey ve Hanzala'yı yazıyor.
      Karagöz'ün sinema ve sinemayla edebiyat arasında paralellikler kuran iyi çalışılmış yazıları bu sayıda Emine Erdoğan ve Aybiçe Doğanay'la devam ediyor. Erdoğan, “Shepard'ın Absürd Dünyası”nı, Aybiçe Doğanay ise “Yirminci Yüzyılın Kahramanı: Batman”i yazdı. Serkan Işın, suvare ve matineye “Futurama”yla katıldı.
      Kıraathane bölümünü neredeyse tek başına hazırlayan Samed Karagöz hem kitap seçimiyle, hem de kitaplar hakkında yazdıklarıyla bu hususa bir Karagöz farkı ve kalitesi getirdi. Bora Başkan ve Ece Zeber bu sayının illüstratörleri. Erman Akçay'ın kıraathaneye getirdiği hareketlilik de dikkat çekiyor.
      7. sayısıyla birinci yılını tamamlayan Karagöz'de bir de birinci yıl fihristi bulunuyor.
      Stok Kodu
      :
      9781308124199
      Boyut
      :
      19x27
      Sayfa Sayısı
      :
      66
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2009
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat