Gazetecilik Etiğinin Mesleki Sınırları : Profosyonellik,Piyasa ve Sorumluluk
Liste Fiyatı :
4,00 TL
9789750510410
13691630
https://www.eren.com.tr/kitap/gazetecilik-etiginin-mesleki-sinirlari-profosyonellik-piyasa-ve-sorumluluk-p13691630.html
Gazetecilik Etiğinin Mesleki Sınırları : Profosyonellik,Piyasa ve Sorumluluk
4.00
Medyaya güvenmiyoruz, bu çok açık ve herkesin hemfikir olduğu
bir yargı. Yandaşlardan, gerçekten haber yapanlardan, gazeteci
kalabilenlerden söz ediyoruz. Medya eleştirileri eskiden
gazetecilik yapılırdı özlemiyle başlıyor, Objektiflik öldü!,
Tarafsızlık gözardı edildi!, Profesyonellik unutuldu! gibi
şikâyet ve hayıflanmalarla sürdürülüyor. Gerçekten gazetecilik
yapıldığı, etik ilkelere hassasiyet gösterildiği bir dönem olmuş
muydu? Yoksa bu, aktüele odaklanmış, her dönemde var olmuş,
süreklilik taşıyan nostaljik bir serzeniş mi? Günümüz medyası,
kamunun demokratik ihtiyaçlarını sağlama iddiası etrafında
biçimlenmiş bir profesyonelliği değil, medya grupları arasındaki
rekabeti, hizmet ve kalite standartları ekseninde sürdürme
amacına hizmet eden bir profesyonelliği temel alıyor. Bu
dönüşüm, tarihsel bir arkaplana sahip ve birdenbire zuhur etmiş
değil. Gazetecilik etiği denen kavramsallaştırma yeni bir işletme
mantığı etrafında profesyonel bir işkolu yaratma girişimine
eklemlenmiş durumda. Medyada hâkim olan sorumluluk
retoriği, neoliberalizmin sınırlandırılmamış müdahalelerini,
kamunun gözünde ahlakileştirme amacı doğrultusunda
biçimleniyor.
Oğuzhan Taş, başarılı bir medyayı okuma rehberi sunuyor bize.
Gazetecilik etiğinin tarihsel ve ideolojik kaynaklarını, sınırlarını,
süregelen tartışmalarını aktarıyor. Yarına kalacak eleştirel bir
okumayla basın tarihini ve medyayı irdeliyor.
- Açıklama
- Medyaya güvenmiyoruz, bu çok açık ve herkesin hemfikir olduğu bir yargı. Yandaşlardan, gerçekten haber yapanlardan, gazeteci kalabilenlerden söz ediyoruz. Medya eleştirileri eskiden gazetecilik yapılırdı özlemiyle başlıyor, Objektiflik öldü!, Tarafsızlık gözardı edildi!, Profesyonellik unutuldu! gibi şikâyet ve hayıflanmalarla sürdürülüyor. Gerçekten gazetecilik yapıldığı, etik ilkelere hassasiyet gösterildiği bir dönem olmuş muydu? Yoksa bu, aktüele odaklanmış, her dönemde var olmuş, süreklilik taşıyan nostaljik bir serzeniş mi? Günümüz medyası, kamunun demokratik ihtiyaçlarını sağlama iddiası etrafında biçimlenmiş bir profesyonelliği değil, medya grupları arasındaki rekabeti, hizmet ve kalite standartları ekseninde sürdürme amacına hizmet eden bir profesyonelliği temel alıyor. Bu dönüşüm, tarihsel bir arkaplana sahip ve birdenbire zuhur etmiş değil. Gazetecilik etiği denen kavramsallaştırma yeni bir işletme mantığı etrafında profesyonel bir işkolu yaratma girişimine eklemlenmiş durumda. Medyada hâkim olan sorumluluk retoriği, neoliberalizmin sınırlandırılmamış müdahalelerini, kamunun gözünde ahlakileştirme amacı doğrultusunda biçimleniyor. Oğuzhan Taş, başarılı bir medyayı okuma rehberi sunuyor bize. Gazetecilik etiğinin tarihsel ve ideolojik kaynaklarını, sınırlarını, süregelen tartışmalarını aktarıyor. Yarına kalacak eleştirel bir okumayla basın tarihini ve medyayı irdeliyor.Stok Kodu:9789750510410Boyut:13,5x19,5Sayfa Sayısı:328Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2012-05-04Kapak Türü:Karton kapakKağıt Türü:2. HamurDili:TürkçeResim Sayısı:1
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yeni Gelenler