Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
Praksis Sayı 35-36 : Türkiye'de Sağın İdeolojik Haritası Kolektif

Praksis Sayı: 35-36 : Türkiye'de Sağın İdeolojik Haritası

Liste Fiyatı : 90,00 TL
9771312861835
13252904
Praksis Sayı: 35-36 :  Türkiye'de Sağın İdeolojik Haritası
Praksis Sayı: 35-36 : Türkiye'de Sağın İdeolojik Haritası
90.00
Türkiye'de sağın tarihi, devletin sağla ilişkisinin tarihinden ayrı düşünülemez. Belirli dönemlerde, devletin çeşitli kanatlarıyla çatışan sağın farklı görünümlerinden söz etsek bile tüm bu çatışmaların denge noktası her zaman devlet olmuştur. Sağ hareketler bu yönüyle devlet geleneğini, oluşan denge noktalarını da gözeterek üstlenmiş, hareketleri ile devletin birbirlerinden ayrı şeyler olmadığı iddialarını da sürdürmüşlerdir. Tüm kanatlarıyla sağ hareketler, devletin geniş himayesi altında burjuvazinin ideolojik, politik ve ahlaki liderliğinin her dönemde koçbaşı olmuşlardır. Bu çerçevede toplumu kuşattıkları ideolojileri, Alman İdeolojisi'nde Marx ve Engels'in kullandığı anlamıyla, sömürülen emekçi sınıfları sisteme katmada oldukça önemli rol oynamıştır. Bu Sayıda - Türkiye'de İslamcılık ve İslamcı Hareket/ Mustafa Kemal Coşkun - Türk Sağı?nın Süngüleri: "Milliyetçi-Muhafazakârlık"tan İslamcılığa Cami Mimarisi/Bülent Batuman - Milliyetçiliğin İdeolojik Haritasında Temizlik Fikri: Almanya'daki Ülkücü Gençler Örneği/ Emre Arslan - Sınıfın Söylemsel Kuruluşu: 1947 Sendikacılığının İlk Yıllarında Milliyetçi ve Anti- omünist Söylemler /Görkem Akgöz - Tüketimin Teolojisi ya da Teolojinin Tükenişi: Türkiye'de Helal Gıda Örneği/Deniz Parlak - Radikal Muhalefette Yeni Bir Soluk: Müslüman Anti-Kapitalistler/Güneş Gümüş - Praksis Felsefesinde Felsefe Siyaset Özdeşliği ve Siyasal Toplum Artı Sivil Toplum Olarak Devlet Kavrayışı/Cihan Cinemre - Kapitalist Üretim İlişkilerinin Sürdürülmesinde Psikolojinin Rolü: Ana akım Çalışma ve Psikoloji İdeolojilerinde Bireycilik ve Akılcılık/Baran Gürsel - Yeni Toplumsal Hareketler Teorisinde Süreklilik ve Kopuş Sorunları/Ateş Uslu Siyasal İslam ve Sınıflar: Utku Balaban'ın Faburjuvazi Kavramı Hakkında/Emre Arsla
Kapat