Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
9789753426237
13252228
İmgeler Nasıl Düşünür?
İmgeler Nasıl Düşünür?
232.00
İÇERİK TANITIMI Dijital imgeler başta televizyon ve internet olmak üzere sinema filmlerinden video oyunlarına, fotoğraftan animasyonlara iletişim ortamlarının ayrılmaz parçası haline geldi. Dijitalleşme, farklı bir insan ilişkisi ve topluluk biçimi ortaya çıkararak, bir anlamda yeni bir sosyoloji doğurmuş oldu. İmge teknolojilerine o kadar fazla zekâ yüklenmiş durumda ki, sık sık imgelerin "düşündüğü" hissine kapılıyoruz. İletişim teknolojileri ve tasarımı alanında geniş bir deneyimi olan Ron Burnett bu yeni "imge ekolojisi"ne yakından bakıyor. Görsel algının nasıl işlediğini ana hatlarıyla çizen yazar, medyanın bugünkü niteliğini mümkün kılmış olan yeni teknolojileri, özellikle interaktif ve katılımcı işleyiş biçimlerini vurgulayarak ve tarihsel bağlamlarına yerleştirerek irdeliyor. Bilişsel bilimlerin insan bilinci konusunda getirdiği açılımlardan da yararlanan Burnett, zihni ve bedeni anlamakta karşılaşılan birçok muammanın merkezinde imgelerin yer aldığını savunuyor. İnsan bilincinin oluşumunda dilin yanı sıra imgelerin de temel bir rol oynadıklarını ve artık insan kültür ve doğası hakkında yapılacak herhangi bir tartışmanın imgelerin bu rolünü hesaba katmaksızın verimli olamayacağını ileri sürüyor. İmgeler Nasıl Düşünür'ü, yazarın görsel teknolojilerde son birkaç yılda yaşanan gelişmeleri ele aldığı, Türkçe basım için yazdığı önsözüyle yayımlıyoruz. Sadece tasarım, sinema gibi görsel bilgi işleyen alanlarda çalışan veya öğrenim görenlerin değil, özellikle televizyon ve bilgisayarından durmadan maruz kaldığı imge bombardımanını anlamlandırmak ve alternatif biçimlerde kullanmak isteyen herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap. YAZAR HAKKINDA Kanadalı yazar ve düşünür. Görme kültürü, dijital teknolojiler ve görsellik arasındaki ilişkiler, internet, bilgisayar oyunları, canlandırma filmler, tasarımcılık vb. hakkındaki çalışmalarıyla tanınır. Halen Emily Carr Sanat ve Tasarım Enstitüsü'nün başkanlığını yapmakta olan Burnett, daha önce de McGill Üniversitesi'nde İletişim Bilimleri Lisans Programı yöneticisi, York Üniversitesi'nde Film ve Video Lisans Programı'nda, Ben Gurion Üniversitesi'nde, Otago Üniversitesi'nde ve Avustralya'daki La Trobe Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Vancouver'daki Yeni Medya Yenilik Merkezi'nin kurucularındandır. Sanat, tasarım, iletişim, yeni iletişim araçları ve kültürel incelemeler alanında çok sayıda makalesi yayınlanmış olan Burnett'in ayrıca bir kitabı daha vardır: Cultures of Vision: Images, Media and the Imaginary (1995, Görme Kültürleri: İmgeler, Medya ve İmgesel). (Tanıtım bülteninden)
  • Açıklama
    • İÇERİK TANITIMI Dijital imgeler başta televizyon ve internet olmak üzere sinema filmlerinden video oyunlarına, fotoğraftan animasyonlara iletişim ortamlarının ayrılmaz parçası haline geldi. Dijitalleşme, farklı bir insan ilişkisi ve topluluk biçimi ortaya çıkararak, bir anlamda yeni bir sosyoloji doğurmuş oldu. İmge teknolojilerine o kadar fazla zekâ yüklenmiş durumda ki, sık sık imgelerin "düşündüğü" hissine kapılıyoruz. İletişim teknolojileri ve tasarımı alanında geniş bir deneyimi olan Ron Burnett bu yeni "imge ekolojisi"ne yakından bakıyor. Görsel algının nasıl işlediğini ana hatlarıyla çizen yazar, medyanın bugünkü niteliğini mümkün kılmış olan yeni teknolojileri, özellikle interaktif ve katılımcı işleyiş biçimlerini vurgulayarak ve tarihsel bağlamlarına yerleştirerek irdeliyor. Bilişsel bilimlerin insan bilinci konusunda getirdiği açılımlardan da yararlanan Burnett, zihni ve bedeni anlamakta karşılaşılan birçok muammanın merkezinde imgelerin yer aldığını savunuyor. İnsan bilincinin oluşumunda dilin yanı sıra imgelerin de temel bir rol oynadıklarını ve artık insan kültür ve doğası hakkında yapılacak herhangi bir tartışmanın imgelerin bu rolünü hesaba katmaksızın verimli olamayacağını ileri sürüyor. İmgeler Nasıl Düşünür'ü, yazarın görsel teknolojilerde son birkaç yılda yaşanan gelişmeleri ele aldığı, Türkçe basım için yazdığı önsözüyle yayımlıyoruz. Sadece tasarım, sinema gibi görsel bilgi işleyen alanlarda çalışan veya öğrenim görenlerin değil, özellikle televizyon ve bilgisayarından durmadan maruz kaldığı imge bombardımanını anlamlandırmak ve alternatif biçimlerde kullanmak isteyen herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap. YAZAR HAKKINDA Kanadalı yazar ve düşünür. Görme kültürü, dijital teknolojiler ve görsellik arasındaki ilişkiler, internet, bilgisayar oyunları, canlandırma filmler, tasarımcılık vb. hakkındaki çalışmalarıyla tanınır. Halen Emily Carr Sanat ve Tasarım Enstitüsü'nün başkanlığını yapmakta olan Burnett, daha önce de McGill Üniversitesi'nde İletişim Bilimleri Lisans Programı yöneticisi, York Üniversitesi'nde Film ve Video Lisans Programı'nda, Ben Gurion Üniversitesi'nde, Otago Üniversitesi'nde ve Avustralya'daki La Trobe Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Vancouver'daki Yeni Medya Yenilik Merkezi'nin kurucularındandır. Sanat, tasarım, iletişim, yeni iletişim araçları ve kültürel incelemeler alanında çok sayıda makalesi yayınlanmış olan Burnett'in ayrıca bir kitabı daha vardır: Cultures of Vision: Images, Media and the Imaginary (1995, Görme Kültürleri: İmgeler, Medya ve İmgesel). (Tanıtım bülteninden)
      Stok Kodu
      :
      9789753426237
      Boyut
      :
      13x19,5
      Sayfa Sayısı
      :
      336
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      3
      Basım Tarihi
      :
      2018-05-03
      Çeviren
      :
      Güçsal Pusar
      Kapak Türü
      :
      Karton kapak
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
      Resim Sayısı
      :
      1
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yeni Gelenler
Kapat